איכות חיים, בריאות, כללי

כשבחוץ קר: הכירו את נקודות הלחיצה שישמרו על הגוף שלכם חמים

אילוסטרצייה.

בחוץ עדיין קר ורוחות משתוללת ואנחנו, אנחנו רק מחפשים דרכים נעימות לשמור על חום הגוף שלנו, הכירו את הדרכים הטבעיות לפי הרפואה הסינית שיעזרו לכם להתחמם גם בימים ובלילות החורף הקרים ביותר וזאת באמצעות לחיצות פשוטות וקלות על מספר נקודות הממוקמת לכל אורכו של גופנו.

 

 

נקודת הלחיצה באוזניים

על מנת לשמור על חום הגוף יש לעסות את האפרכסת בשתי האוזניים בו זמנית באמצעות שתי אצבעות: האגודל והאצבע המורה עד שמרגישים שהמקום התחמם. כעת יש למשוך מטה את הקצה התחתון של האפרכסת 15-20 פעמים. לבסוף, לטפו בעדינות את האפרכסת מחלקה העליון ועד לחלקה התחתון למשך דקה וחצי, ותרגישו כיצד גופכם מתחמם. ומדוע זה קורה? לפי הרפואה הסינית האוזניים שלנו מקושרות לכליות, איברים אשר מסייעים בסינון הדם ושמירה על זרימתו ברחבי הגוף, וגם להמרצת צ'י – אנרגיית החיים, תהליכים העוזרים לגוף לשמור על טמפרטורה תקינה.

 

 

נקודת הלחיצה בין הכתפיים, מתחת לעמוד השידרה

נקודת החימום הבאה בגופנו ממוקמת מתחת לחוליות עמוד השדרה בדיוק בגובה של הכתפיים. יש לעסות היטב את המקום ובכך לווסת את טמפרטורת גופנו. ואיך עושים את זה? כאשר אתם מתקלחים, כוונו את זרם המים בטמפרטורה של כ-40 מעלות ישר לנקודה זו ולמשך כדקה וחצי שתיים.

 

 

נקודת הלחיצה בכפתיים

נקודת הלחיצה הבאה ממוקמת במרכזה של הכתף, בסמוך לצוואר שלנו וכאשר אנו מעסים את השריר אנו בעצם מרגיעים וממריצים את זרימת הצ'י (אנרגיית החיים) המתפשטת לכל חלקיו של הגוף ויוצרת תחושה של חום, איך עושים זאת? יש לעסות בתנועות עדינות נקודה זו וגם את מקבילתה בצד השני של הגב בעזרת האצבע המורה והאמה, עד שחשים בתחושה מרגיעה ונעימה של חום.

 

 

נקודת הלחיצה בטבור

לטבור שלנו תפקיד חשוב בשמירה על חום גופנו וזאת מפני שהוא מקושר לאיברים חשובים (בדומה לאוזניים) דוגמת לב וכליות התורמים לזרימה תקינה של מחזור הדם. אז מה עושים? משפשים היטב את כפות הידיים שלנו זו בזו על מנת לחמם אותן ומעסים בעדינות את הטבור בעזרת קצות האצבעות 7 פעמים עם כיוון השעון ו-7 פעמים נגד כיוון השעון. יש לבצע פעולה זו שלוש פעמים לכל כיוון, עד להעלאת טמפרטורת הגוף.

 

 

נקודת הלחיצה ברגליים

במרחק של ארבע אצבעות מתחת לברך, וברווח של האגודל מעצם השוק נמצאת נקודת לחיצה שממוקמת על מרידיאן הקיבה, היא מסייעת בתהליכי ספיגה ועיכול המזון ועוזרת בחימום הגוף – קודם כל את חלקו התחתון, ולאחר מכן את זה העליון. מה עושים? יש לעסות את הנקודות הללו בשתי הרגליים בעזרת האמה ובכיוון השעון לזמן של חמש דקות רצופות עד שנחוש בחום המתפשט באזור.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות