איכות חיים, בריאות, ספורט

הקיץ בדרך: פלאנק אחורי – התרגיל שישרוף שומן ויחטב אתכם במהירות שיא

פלאנק פלאנק קדמי ופלאנק אחורי

על נפלאותיו של תרגיל הפלאנק לא צריך לספר, כולם כבר יודעים שהוא מפעיל מספר קבוצות שרירים במקביל, מחזק את הגוף ומחטב. וניתן לראות תוצאות ממש תוך זמן קצר יחסית ובהשקעה מינורית. אבל על הפלנאק ההפוך כבר שמעתם? הוא נחשב לאחד מהתרגילים הטובים ביותר לשריפת שומן, משפר את היציבה וכמובן ממצק ומחטב את הגוף. קראו וגלו על כל יתרונותיו המעולים ותתחילו לבצע אותו כבר כעת, כי ממש עוד רגע הקיץ כבר פה.

 

 

בטן שטוחה ויפה

רוצים בטן שטוחה – יש לבצע את תרגיל הפלאנק ההפוך כאשר האגן והראש מוטים כלפי מעלה והגב נשאר ישר.

 

 

חיזוק וחיטוב שרירי הישבן ושרירי התאומים

שלא כמו תרגילי הפלאנק הקדמי שכולנו מכירים היטב, הפלאנק ההפוך יוצר מאמץ רב יותר על שרירי הישבן ושרירי התאומים ובכך תורם לחיזוק ולחיטוב השרירים בקצב הרבה יותר מהיר ובנוסף תורם רבות לחיזוק שרירי הידיים והרגליים ומשחרר את הלחץ והמתח שהצטבר בכתפיים ובצוואר.

 

 

מקל על כאבים בגב

בכוחו של הפלאנק ההפוך לא רק להקל באופן משמעותי על כאבי הגב שלכם, אלא ממש להעלים אותם – חשוב לבצע את התרגיל לפחות 4-5 פעמים בשבוע על מנת לשחרר גב תפוס, התכווצויות בעורף ובצוואר וטיפול בכאבי הגב.

 

גמישות

ביצוע פלאנק לאורך זמן ישפר משמעותיתי את גמישות הגוף וזאת מפני שבמהלך ביצוע התרגיל אנו בעצם מרחיבים ומותחים את השרירים האחוריים של הרגליים: שריר התאומים וההמסטרינגס וגם את כפות הרגליים והבהונות, ואם תחליטו להוסיף לאימון גם פלאנק צידי, תרוויחו עבודה גם על השרירים האלכסוניים.

 

 

האצת קצת חילוף החומרים

תרגילי פלאנק על סוגייהם תורמים לקצב חילוף החומרים בגוף וגורמים להאצה שלו וזאת מכיוון שבמנח זה, הגוף שלנו שורף קלוריות מהר מבעת ביצוע תרגילי כושר אחרים.

 

 

כך תבצעו את תרגיל הפלאנק בצורה יעילה ונכונה:

ראשית יש לשבת על הרצפה עם רגליים ישרות ולהשעין את הגוף מעט לאחור, את כפות הידיים הניחו על הרצפה מתחת לקו הכתפיים ופשקו את האצבעות על מנת לאפשר תמיכה חזקה יותר בגוף. הרימו את גופכם בעזרת הידיים והעקבים ודחפו את הטוסיק כלפי מעלה. חשוב להקפיד ולשים לב שפלג הגוף העליון, האגן והרגליים יוצרים קו ישר. תרגישו את המאמץ בשרירי הבטן וכווצו אותם חזק כמה שאתם יכולים. יש להישאר בתנוחה זו לזמן של בין 15 שניות לדקה וחצי לפי יכולתכם ואז, באיטיות ובעדינות להחזיר את הגוף למצב של ישיבה, להמתין בין עשר לעשרים שניות ולבצע את התרגיל שוב.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות