איכות חיים, בריאות

התרגילים ההזויים שיחדדו לכם את המוח

תצחצחו שיניים ביד שמאל, תתקלחו בחושך מוחלט, תהפכו את התמונות בבית ליום שלם: פעולות קטנות שיפתחו את המוח שלכם בקלות ויחוללו שינויים גדולים.
פשוט לאמן את המוח.

זה אולי ישמע לכם קצת מוזר בהתחלה, וגם ירגיש ככה, אבל מדובר באימון מצוין ולא באמת מסובך שירחיב את המוח שלכם בשל העובדה הפשוטה שכאשר המוח מבצע פעולות שגרתיות בצורה אחרת, למשל בעזרת היד שאינה רגילה לבצען (היד ה"חלשה" שלנו) אנו תורמים להתפתחותם של איזורים שונים בקליפת המוח, אזור כמו זה האחראי בין היתר על פעולות מוטורית, הבנת שפה, קבלת החלטות ופעולת הדיבור.

 

 

לראות את הדברים אחרת

ניסיתם פעם להפוך את החפצים שמולכם ולהביט בהם בצורה שונה מהדרך בה אתם רגילים להסתכל עליהם? סביר להניח שלא, עשו ניסוי והיפכו למשך יום או יומיים את החפצים שסביבכם – למשל את התמונות שעל הקיר במשרד, את לוחה שנה שלכם או חפץ אחר שמונח לפניכם, הסיבה לכך היא שכאשר אנחנו מביטים על חפצים מוכרים, האזור השמאלי של המוח שלנו – לו מיוחסות תכונות לוגיות כגון ניתוח, חישוב והסקת מסקנות, הוא זה שנותן פרשנות ואילו כשאנו מביטים בדברים שאינם בצורתם המוכרת אלא הפוכים, הם נראים לנו אחרים ו״לא רגילים״ וכתוצאה מכך הצד הימני במוח מתחיל לפעעול ומחפש למראה החדש פרשנות חדשה. צד ימין הוא הצד שאמון על התפקיד המשמעותי ביותר בחשיבה יצירתית וביכולת ליצור ולדמיין, וזו הסיבה שפעולה פשוטה זו, של הפיכת חפצים, מהווה חיזוק משמעותי ותורמת להתפתחותו של המוח שלנו.

 

 

להתקלח בחשיכה מוחלטת

עוד פעולה שעשויה להישמע כמוזרה ואף הזויה למידי אבל תרומתה בהתפתחותו של המוח לא פחות מאדירה – בפעם הבאה שאתם מתקלחים, כבו את האור או עיצמו את העיניים, ובצעו את כל הפעולות הרגילות הכרוכות במקלחת: כוונו את ברז המים לטמפרטורה שנעימה לכם, סבנו את הגוף, תחפפו את הראש, צחצחו את השיניים, התנגבו ואפילו מרחו קרם על הפנים ועל הגוף מבלי לפתוח ולו לרגע את העיניים. פעולות אלה יאלצו את הידיים שלנו למשש יותר את הסביבה על מנת שנצליח להתמצא במרחב, חוש הריח יעזור לאתר את השמפו ואף חוש השמיעה יהפוך רגיש יותר.

 

 

תקראו בקול רם – תקשיבו לעצמם

כשאנחנו קוראים בקול רם אנו מפעילים מנגנונים שונים לגמרי במוח, פעולה זו מוכיחה את עצמה במיוחד כאשר אתם צריכים לזכור את מה שקראתם. כמו כן, הקראה של טקסט בקול רם תורמת להתפתחותם של אזורים חדשים במוח שבאופן רגיל אינם מופעלים כתוצאה מהקריאה בלב.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות