בריאות

בריא לדעת: הֿדרכים הפשוטות והטבעיות לטיפול בנקע בקרסול

אילוסטרציה.

מי מאיתנו לא סבל לפחות פעם אחת בחיוו מנקע בקרסול, מדובר בפציעה לא נעימה, שמגבילה את ההתנהלות שלנו, ולעיתים כואבת עד מאוד. לרוב נקעים הם תוצר של תנועה אחת לא נכונה וכתוצאה ממנה אנו עלולים למצוא עצמנו מושבתים לפרקי זמן ארוכים ומיותרים – הכירו את שלל השיטות הטבעיות שיקלו על הכאבים ויעזרו להתמודד ביעילות ולסייע להחלמה מהירה של נקעים בקרסול.

 

 

לפני הכל – פשוט תנוחו!

הדבר הראשון והיעיל ביותר להקלה ולטיפול בנקע בקרסול הוא פשוט מנוחה לזמן של יומיים שלושה וממש בסמוך להתרחשותו של הנקע, וזאת על מנת שלא להפעיל לחץ על האזור הפגוע. חשוב מאד בימים ראשונים אלה לוותר כל פעילות ולו הקטנה ביותר ובכך לאפשר לכאבים ולנפיחות בקרסול להיחלש ולהירגע. אם כעבור שלושה ימים אתם עדיין חשים בכאב עז כאשר אתם מנסים לעמוד או כאשר אתם מבצעים פעילות מאומצת כלשהי, מומלץ שלא להמשיך ולהתאמץ אלא להרים את הרגל כלפי מעלה ולתמוך בה באמצעות כרית רכה ובכך לאפשר לקרסול מנוחה חוזרת, חשוב לאפשר לרגל זמן של החלמה ולא להאיץ בתהליך זה.

 

 

עלי כרוב

כרוב ידוע ביתרונותיו הרבים ובתכונותיו האנטי דלקתיות, שימוש בכרוב יפחית את הדלקת ויקטין משמעותית את תחושת הכאב. בנוסף עשיר הכרוב בויטמינים ופיטונוטריינטים – תרכובות מגן שמשמשות כנוגדי חמצון המאיצות את תהליך ההחלמה והריפוי.יש לסחוט מיץ מעליו הפנימיים של הכרוב לחמם את העלים שסחטתם בתנור כאשר הם מכוסים בנייר כסף ולכסות באמצעותם ובעדינות את אזור הכאב, לעטוף בתחבושת על מנת לשמור את האזור חם ולשהות כך לזמן של ארבעים וחמש דקות, מומלץ כמובן לחזור מספר פעמים ביום על פעולה זו על מנת לזרז ולייעל את תהליך ההחלמה.

 

שום – האנטיביוטיקה של הטבע

כן כן, שום הוא תרופה מושלמת גם לנקע בקרסול וזאת בשל היותו אנטי-דלקתי. לשום יש תכונות מרפאות נפלאות ביניהן: חיזוק המערכת החיסונית, הרגעת הכאב והורדת הנפיחות והאצת תהליך החלמתו של הקרסול הכואב. יש לסחוט כף אחת של שום ולהוסיף כף אחת של שמן קוקוס ולמרוח על איזור הכאב, יש לעסות בעדינות היטב את המקום לזמן של כרבע שעה ולאחריה לשטוף טוב את המקום. מומלץ לבצע פעולה זו מספר פעמים ביום על מנת לשפר ולזרז את תהליך ההחלמה.

 

 

עלי אלוורה טריים

אם אתם לא מגדלים אלוורה בחצר הבית או במרפסת מומלץ שתעשו זאת כי אין תחליף לעלי אלוורה טריים אך אם אין ברירה, השתמשו בתמצית אלוורה. יש להשרות בד נקי באלוורה למשל כחצי שעה ולאחר מכן להניחו בעדינות על אזור הכאב ולתת לו להתייבש. על מנת להשיג תוצאות מרביות והקלה משמעותית יש לבצע פעולה זו במשך שבוע חמש פעמים ביום, וכך הנפיחות תיעלם והכאב ישכח.

 

 

קוביות קרח

קור ידוע כמקל וכמפחית כאבים ולכן מומלץ בראש ובראשונה להניח על אזור כאב קוביות קרח עטופות במגבת בד לחה ולהניח למשך כרבע שעה עד שעה וחצי, וכך לנהוג ביומיים הראשונים, יש לחזור על פעולה זו 3-4 פעמים ביום. אך חשוב לשים לב שאם צבע העור באזור הקרסול משתנה ללבן בהיר ונראה חיוור – יש להסיר את הקרח, כיוון שהוא עלול לגרום לפגיעת קור.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות