כללי

עובדים מהבית: למדו לשים לעבודה גבול

עובדים רק בשעות העבודה.

בשנתיים האחרונות הרבה מאוד אנשים בחרו ואף נאלצו לעבור ולעבוד מהבית, סידור שיכול להיות מועיל ונוח ולחסוף כסף וזמן רב של שהייה בפקקים מיותרים ואף למנוע שלל הסחות דעת שונות ואולם לא פעם עבודה מהבית עלולה לשאוב אותנו לכמויות של עבודה בלתי אפשריות ולייצר עומס רב מידי כאשר לא פעם אנו מוצאים את עצמנו גולשים בעבודה אל תוך השעות הקטנות של הלילה, מתקשים לצאת להפסקה באופן יזום או אפילו להגדיר לעצמו שעת סיום ברורה וקבועה, דבר שעלול לפגוע בחיי המשפחה שלנו וכמובן בזוגית. אז מה עושים? אספנו עבורכם כמה טיפים מעולים.

 

 

פינת עבודה אחת – מסודרת וקבועה

נכון שיש לכם לפטופ, אבל זו ממש לא סיבה לעבוד בכל פינה בבית ובכל רגע נתון. הגוף והנפש שלכם צריכים להתרגל למקום אחיד וברור בו אתם נכנסים ל"מצב עבודה", נרגעים, מתרכזים ועובדים. הפכו פינה או חדר אחד בלבד לחדר העבודה שלכם ורק בו תעבדו ועשו לעצמכם חוק ברור – כשאתם יוצאים את חדר העבודה סיימתם לעבוד! אתם לא מוציאים את הלפטופ ולא מסיימים רק משהו אחרון וקטנטן בסלון, במטבח או בחדר השינה שלכם.

 

 

הגדירו יעדים ועבדו עם לוחות זמנים מסודרים

בבוקר, כשאתם מתחילים את יום העבודה שלכם, ערכו רשימת משימות יומיות המחולקת לנושאים לפי דחיפותם אך גם לפי שעות, כתבו כמה זמן אתם מקדישים לכל משימה ומשימה, מתי אתם יוצאים להפסקת צהריים וכמה זמן היא תימשך, שתפו את בני הבית בלוחות הזמנים שלכם על מנת שגם הם יכלו וידעו לפנות את זמנם כדי ליהנות מארוחת צהריים או הפסקה משותפת וגם כי הצהרת זמן שכזו מייצרת בהם ציפייה וחשוב מכך – מייצרת בכם מחוייבת ואחריות לעמוד בזמנים ומונעת (או ממזערת) את האפשרות שתגלשו לעבודה מחוץ לשעות שהגדרתם לעצמכם וכמובן לבני הבית.

 

 

שעת סיום קבועה וברורה (ובעיקר בלתי מפשרת)

בדומה לעבודה במשרד בה מגיעה שעת הסיום ואתם הולכים הביתה, גם לעבודה מהבית חשוב שתגדירו שעת סיום ברורה. קבעו לעצמכם שעה קבועה בה ״העט נופל״ ואתם סוגרים את הדלת, נועלים את חדר העבודה ולא שבים אליו עד ליום המחרת. חשוב שתעדכנו בכך גם את הקולגות שלכם ואפילו את הלקוחות, הסבירו שאתם מסיימים לעבוד בחמש וחצי לדוגמא ורק עד שעה זו אתם נותנים שירות וזמנים להם. הרגל כזה ייצר תחשות אחריות, ימקד אתכם בדברים שאתם מוכרחים להספיק ויאפשר שגרת יום בריאה וקלה יותר גם עבורכם ועבור בני המשפחה שלכם.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות