עולם

אלק בולדווין נתבע על ידי משפחת הצלמת בה ירה למוות

אלק בולדווין

האם אלק בולדווין ייאלץ לשלם מחיר כבד על הריגתה בטעות של הצלמת האלינה האצ'ינס במהלך צילומי המערבון RUST באוקטובר האחרון? בולדווין שכזכור היה לא רק כוכב הסרט שירה את הכדור הגורלי אלא גם מפיק של הסרט, מה שהוביל גורמים שונים לחשוד כי הוא מסובך משפטית מעל לראש, ומנגד היו שטענו שמעמדו ככוכב הוליוודי גדול יזכה אותו במעמד מיוחד ויציל אותו מעונש משמעותי.

עדיין לא ברור איך ומתי בולדווין ישלם על הטעות הפטאלית, ובכל מקרה עורכי דין מטעם משפחתה של האצ'ינס הגישו אתמול (יום ג') תביעה נגד הכוכב בטענה להריגתה בטעות, ובמקביל הם שחררו סרטון אנימציה בן 10 דקות של שחזור מצמרר של הירי שארע במהלך הצילומים שהרגו את הצלמת בירי ממרחק של מטר וחצי. הסרטון שקיבל את השם "הריגת האלינה האצ'ינס על סט צילומי 'ראסט' השתמש בטכנולוגיות ממוחשבות כדי לשרטט את הדמויות ואת ההתרחשות במהלך הצילומים באותו יום אסוני. "נפגעתי", אומרת האצ'ינס הגוססת בסרטון ברגעיה האחרונים.

כזכור, בולדווין היה אמור להשתמש באקדח דמה עם כדורי סרק אלא שבאקדח הפעיל נמצאו כדורים חיים בשל התנהלות מופקרת של הצוות שהיה אחראי לבטיחות על סט הצילומים. "יש הרבה אנשים שאשמים במה שארע, אבל מר בולדווין היה האדם שהחזיק את הנשק ואלמלא ירה היא לא היתה מתה", אמר בראיין פאניש, עורך הדין מטעם משפחתה של האצ'ינס, במהלך מסיבת עיתונאים בלוס אנג'לס. הוא הוסיף: "לבולדווין יש אחריות משמעותית במה שקרה, אבל ישנם גם אחרים על מידת אחריות למה שארע, והתביעה הזו נועדה להגיע להבנות לגבי מידת האחריות של הגורמים השונים לטרגדיה המיותרת".

התביעה הוגשה לבית משפט בניו מקסיקו. בולדווין מואשם כי ב-21 באוקטובר במהלך צילומי המערבון בניו מקסיקו, הוא ירה כדור בודד שפגע בהאצ'ינס והרג אותה, ואז יצא מגופה וניתז לעבר הבמאי ג'ואל סוזה ופגע בו בעצם הבריח.

עורכי הדין של משפחת האצ'ינס טוענים כי בולדווין סירב לקחת אימוני ירי ושימוש בנשק לפני האירוע. בסרטון השחזור שהציגו עורכי הדין שולבו הסברים על דרכים פשוטות לגלות אם כדור באקדח הוא כדור חי לפני שהוא נורה. בעוד בכדור דומה יש חור והוא משמיע רעש שקשוק כשמנערים את הנשק, כדור חי נטול חור ולא משמיע קול.

"לפחות 15 סטנדרטים מקובלים בתעשייה הופרו"

רנדי מקגין, עורכת דין נוספת שמייצגת את משפחת האצ'ינס, טענה כי היא בטוחה שחבר מושבעים בניו מקסיקו יוכל להבין את המורכבויות של המקרה שעשוי להגיע לבית משפט תוך שנתיים. "אנחנו רגילים לאנשים שבאים העירה לשחק אותה קאובויז מבלי שהם יודעים להשתמש באקדחים", אמרה מקגין, "חברי מושבעים בסנטה פה מכירים מקרים כאלה ומבינים שלא נותנים לאף אחד אקדח עד אחרי שהם קיבלו אימוני בטיחות. אף אחד לא אמור למות מאקדח אמיתי על סט מדומה". מקגין הצביעה על ליקויי בטיחות רבים שאירעו בזמן האסון.

בולדווין הגיב אמש בפוסט באינסטגרם בצילום ממוזיאון לאמנות עם הכיתוב: "הכל יהיה בסדר". כזכור, בולדווין נתן ראיון נרגש בו בכה וטען נואשות כי לא היה לו מושג שיש כדורים אמיתיים באקח ואף טען שהוא "לא לחץ על ההדק", זאת בניגוד למה שארע ולעדויות הנוכחים.

בנוסף לבולדווין, בכתב התביעה בן 29 העמודים שהגישו עורכי הדין של משפחת האצ'ינס מופיעים כנתבעים גם עוזר הבמאי של הסרט דייויד הולס שהעניק את האקדח לבולדווין ואחראית הנשק הטירונה האנה גוטיירס-ריד ועוד גורמים מההפקה. בין השאר נטען כי המפיקים של הסרט ובהם בולדווין ידעו כי גוטיירס-ריד חסרת ניסיון ולא כשירה לתפקיד בעל האחריות הכבדה ושהיא אפילו לא היתה נוכחה על הסט בזמן האירוע הטראגי.

עורכי הדין טוענים כי לפחות ההפקה לא עמדה בלפחות 15 סטנדרטים מקובלים בתעשיה שהופרו באירוע הירי שהותיר את הבעל של האלינה, מת'יו, כאלמן ואת בנם אנדרוס כיתום. התביעה של משפחת האצ'ינס היא הרביעית שהוגשה נגד בולדווין ומפיקי 'ראסט', כשתביעות אחרות הוגשו איש התאורה סרז' סבטנוי, המפקחת על התסריט מיימי מיצ'ל וגוטיירס-ריד.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות