פודקאסטים

שיחת חולין, פרק 10: בן גביר, ברדוגו ומלחמות בחורף

לירי בורק שביט ורון קופמן חוגגים את הפרק העשירי של הפודקאסט שלהם 'שיחת חולין', בעוד שיחות על מחלות היום: סיפור הרוגלה שלא מניח, השלכות התנהלות ח"כ איתמר בן גביר, איומי הפלישה של רוסיה לאוקראינה, וגם: הדחתו של ברדוגו מגלי צה"ל.

"יהיה פה דם יהודי"

בערב שישי האחרון שריפה פרצה בבית של משפחה יהודית בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, לאחר שלפי החשד הושלכו לעברו בקבוקי תבערה. נזק כבד נגרם לבית, אך בני המשפחה לא שהו באותה עת במקום ולא נפגעו. בעקבות ההצתה הקים ח"כ איתמר בן גביר "לשכה פרלמנטרית" ליד הבית. המשטרה שהגיעה לפנות את פעילי הימין שהגיעו לאותה "לשכה", נאלצה להתעמת עמם, כתוצאה מכך נפל ח"כ בן גביר והתעלף.

קופמן: "הקטע עם בן גביר בשורה התחתונה שזה יגמר בדם יהודי, בוודאות, השאלה בכמה דם. למה? כי בניגוד לבן גביר וכל האספסוף שלו שמתפרנס מהתעשייה הזו של הטרור היהודי, לפלסטינים אין מה להפסיד, ואתה לא יכול להתמודד עם מי שאין לו מה להפסיד".

הבוקר (ג') התפרסם כי ח"כ בן גביר הגיש תלונה במח"ש נגד השוטרים, שלדבריו, תקפו אותו וכן על ההוראה לפינוי לשכתו הפרלמנטרית בניגוד לחוק.

 כשפוטין יכבוש את קייב

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה נמשכת. בעוד רוב העולם נסער ומנסה להבין את מקור הסכסוך, קופמן נשמע בטוח: "יש פה הפרה של הסטטוס קוו מצד האוקראינים – הם הביאו את נאט"ו לגבול עם רוסיה כאשר יש הסכמים שלא עושים את זה". לירי הופתעה: "אתה בעצם אומר שאוקראינה הביאה על עצמה את כל הסיפור הזה?".  קופמן: "ברור".

בהמשך הוסיף: "אני לא חושב שתהיה מלחמה. את באמת מאמינה שבאקלים של 2022 ישלחו אמריקאים/ גרמנים/ בריטים למות? אבל צריכה להיות הצהרה אחת – שאוקראינה לא תהיה חברה בנאט"ו, אחרת יהיה פה דם". לירי: "אני בהלם ממך".

ברדוגו וגלי צה"ל – הסוף

בסוף שבוע שעבר הורגשה רעידת אדמה ברחבי הארץ כאשר גלי צה"ל הודיעה כי היא סוגרת את תכניתו עתירת ההאזנות והשערוריות של יעקב ברדוגו. ההודעה הזו הגיעה כשבוע לאחר שרזי ברקאי, אולי הסמל הכי גדול של התחנה, הטיל פצצה והודיע כי הוא פורש לאחר 27 שנים בגלי צה"ל.

לירי: "ברדוגו היה צריך להיות מפוטר לדעתך?"

קופמן: "יש הבדל בין רזי לברדוגו. פעם בשביל לקבל הכרה בזה שאתה עיתונאי היית צריך להביא מסמכים כדי להוכיח שעיתונות היא עבודתך העיקרית. בקטע הזה ברדוגו נפסל והוא גם תמיד אמר שהוא לא עיתונאי, אלא פרשן. אבל ברדוגו לא באמת פרשן – הוא תועמלן מטעם איש אחד. ברגע שנכנסת כמינוי פוליטי ופתאום השתנה השלטון – תם הטקס, אתה צריך ללכת. ברדוגו היה ועדיין מאעכר פוליטי. אני מכיר אותו הרבה שנים – הוא איש מאוד חכם, אבל עושה מה שנוח לו. מיטיב עם מטיבו –  בלי ביבי, ברדוגו לא חוצה את אבו חסן".

לירי הזכירה שהתוכנית של ברדוגו היתה המואזנת ביותר בגלי צה"ל בשנים האחרונות.

קופמן: "ברדיו, נכון, אבל תסתכלי על ערוץ 14. אומרים לי שלפחות חצי מהציבור מאחורי ביבי. עם כל הכבוד, ברייטינג אם הם בערוץ מגיעים לשני אחוז – הם עוצרים את השידור כדי להתחבק".

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות