המסורת חזקה יותר מהכל, אומר פתגם ישן וידוע. הלילה יתקיים הסופרבול בלוס אנג'לס במשחק בין לוס אנג'לס ראמס לבין סינסינטי בנגלס, וכרגיל – יש את עכברי הספורט אבל עיקר ההתעסקות התקשורתית נוגעת במסביב – הפרסומות היקרות והחגיגיות, מופע המחצית המיוחד וכמובן האוכל שיצרכו האמריקאים.
מופע המחצית יכלול שיתוף פעולה בין אמנים שונים בהם ד"ר דרה, סנופ דוג, אמינם, מארי ג'יי בלייג' וקנדריק למאר. חצי דקת שידור פרסומת בהפסקה תעלה 6.5 מיליון דולר בממוצע למפרסמים ובהם חברות כג'נרל אלקטריק, פפסי, מטא – חברת העל של פייסבוק ובפרסומות יככבו סלבריטיס רבים בהם ארנולד שוורצנגר, סלמה הייק, מייק מאיירס ולינדזי לוהן.
Super Bowl fans face chicken wing crisis as inflation sends prices soaring https://t.co/wiG5KHSsvB
— Daily Mail US (@DailyMail) February 11, 2022
ומה לגבי האוכל? כמובן הולכים להישבר כל השיאים. למרות שיעורי אינפלציה הכי גבוהים מזה 40 שנה באמריקה, התייקרות מחירים ב-7.5% בשנה האחרונה, ולמרות הבעיות הקשות בשרשראות האספקה, שנובעות גם ממחסור חמור בעובדים, אף אחד לא הולך לעצור את האמריקאים מלאכול כמויות בלתי נתפשות של מזון שמן ולא בריא.
אז מה אם מחירי הבשר והעוף עלו בשנה האחרונה בארה"ב ב12.2%. זה לא משנה את העובדה כי אחד המאכלים האהובים והנמכרים ביותר בזמן הסופרבול הם כנפיים עוף הם, שמחיריהים זינקו בשליש מאז תחילת הקורונה, ולמרות הבעיותה כלכליות שצוינו לעיל צופי הסופרבול צפויים לצרוך 1.42 מיליארד כנפיים הלילה (יום א' בערב) מול המשחק.
👀 absolutely amazing light show over Downtown LA just now…#SuperBowl pic.twitter.com/67hWmbQf63
— steve hilton (@SteveHiltonx) February 13, 2022
איגוד הקמעונאות הלאומי בארה"ב צופה כי אמריקאים יוציאו 14.6 מיליארד דולר על אוכל – אם לצפיה ביתית ואם למסיבות – בזמן הסופרבול, עליה לעומת 13.9 מיליארד בשנה שעברה, אבל עדיין פחות מה-17.2 מיליארד דולר שהאמריקאים הוציאו על מזון בשנת 2020 ממש לפני עידן הקורונה.
מסעדות רבות במדינה התלוננו והביעו דאגה כי בשל הבעיות בשרשראות אספקה הם עשויים להיות במחסור בכל הנוגע למזונות פופולאריים ובהם כנפי העוף. משרד החקלאות האמריקאי חשף כי השנה יש הרבה פחות מבצעי מכירות וקידומים לכנפיים לעומת השנה שעברה לפני הסופרבול.
Super Bowl party inflation:
Steak ⬆️ 21.4%
Ground beef ⬆️ 13%
2-liter soda ⬆️ 12%
Chicken wings ⬆️ 12%
Fruit ⬆️ 8.2%
Bread ⬆️ 5.9%
Beer ⬆️ 3.9%
Wine ⬆️ 3.3%Thank Joe Biden.
— Lance Gooden (@Lancegooden) February 11, 2022
מומחים מזהירים כי בשל המחסור מסעדות עלולות להציע תחליפים לא אידיאליים, ורבות מהן צפויות להסתמך על כנפיים מוקפאות ממשלוחים גדולים שהוזמנו מראש, חלקם כבר בקיץ האחרון, כך דווח ברשת 'בלומברג'. ישנן גם רשתות שצימצמו בכמויות הכנפיים שהן מוכרות, כך למשל רשת דומינוס הפחיתה את כמות כנפי העוף שהיא מוכרת תמורת 7.99 דולר – מ-10 יחידות ל-8 יחידות.
התייקרות חדה נרשמת לא רק בתחום הבשר והעוף אלא במרבית המזונות – כך למשל מחירי הגוואקמולי מזנקים נוכח עליית מחירי האבוקדו לשיא של שני עשורים – יותר מ-26 דולר לקילו, מחירי בירות עלו בקרוב ל-7% בגלל בעיות אספקה ומחסור באלומיניום ובממוצע המחירים במכולת עלו ב-7.4% בשנה האחרונה.
לפי סקרי דעת קהל, כ-90 מיליון אמריקאים צפויים ללכת למסיבת סופרבול הלילה וזו עליה חדה לעומת 63 מיליון בלבד בשנה שעברה, מה שמעיד כי לציבור נמאס ממגבלות הקורונה. כ-14 מיליון מבוגרים צפויים לצפות בסופרבול בפאב או במסעדה. חובבי הספורט האמיתיים, שהם מיעוט די מבוטל בסופרבול, יקוו גם לקבל משחק דרמטי ומרתק.