עולם

פקיסטן: מסמר הוחדר לראש של אישה בתקווה שתלד בן זכר

מסמר בראש צילום רנטגן של המסמר בראשה של האישה הפקיסטנית. אוי לפרימיטיביות

המדע המודרני מציע טיפולי פוריות מיוחדים שמסוגלים לקבוע את מין היילוד, בכפוף לאישור ועדה שמאשרת לאישה שילדה רק צאצאים ממין אחד לעבור התערבות גניקולוגית כדי לודא שתלד בן או בת. אבל יש בעולם הרבה מדינות ותרבויות שבהן נוקטים בגישות פחות מודרניות, פחות מדעיות ומעט יותר פרימיטיביות. כך למשל אישה בפקיסטן שהיתה בהריון עם בת עברה טיפול אצל רופא אליל שכלל תקיעת מסמר בתוך הראש שלה. "זה יבטיח לך שתלדי בן", התחייב אותו הילר/שרלטן.

הסיפור הזה נחשף כאשר האישה הגיעה לבית החולים 'ליידי רדינג' בעיר פשוואר עם מסמר שנתקע 5 ס"מ בעומק הגולגולת שלה והיא סיפרה לצוות הרפואי הנדהם את הסיפור ואיך זה קרה בדיוק. תחילה האישה סיפרה לצוות בבית החולים כי היא דפקה לעצמה את המסמר לתוך הראש בעצת הרופא האליל, ורק לאחר מכן הודתה כי הוא היה זה שביצע את המעשה המחריד ונעץ את המסמר לראשה.

מסמר בראש
ניסתה להוציא את המסמר באמצעות פלאייר ומשלא הצליחה הגיעה לבית החולים לטיפול | צילום: בית החולים פרשאוור בפקיסטן

אותה אישה ילדה כבר שלוש בנות והרופאים אמרו לה כי לאחר בדיקת העובר הנוכחי כי היא שוב עומדת להוליד בת. האישה נקלעה למצוקה מפני שבעלה איים להתגרש ממנה אם היא לא תצליח להוליד לו בן זכר ולכן בצר לה היא פנתה להילר בכדי לנסות לתקן את המצב, כך דווח באתר 'גאו ניוז'.

אם רק הגבר היה יודע על האחריות הביולוגית שלו למין היילוד, אולי הוא היה מניח לאשתו וכל זה היה נמנע. בכל מקרה, האישה ניסתה להסיר את המסמר לבדה באמצעות פלאייר מאחר שסבלה מכאבים איומים. "היא היתה בהכרה מלאה אבל תחת כאב נורא", אמר הרופא חיידר חאן שטיפל בה. צילומי רנטגן מראים כמה עמוק חדר המסמר לתוך הגולגולת שלה, סמוך מאוד למוחה. דוקטור חאן טוען כי רק באמצעות פטיש או אובייקט כבד אחר ניתן להכניס כה עמוק את המסמר לראש.

האישה הובהלה לחדר הניתוח והרופאים עובדים להוציא את המסמר מתוך ראשה. במקביל, יחידת שוטרים שמומחית לטפל בקורבנות בעיר פשאוור ניגשה אליה במטרה להוציא פרטים על האירוע, כשהשוטרים טוענים כי "יתכן שיינקטו צעדים חוקיים נגד המעורבים בפרשה". עבאס אחסן, מפקד המשטרה במחוז, סיכם: "אספנו חומרים ממצלמות במעגל סגור, אנחנו מקווים להגיע למכשף הזה בקרוב".

כמו בכל העולם השלישי גם בפקיסטן יש בעיית חינוך רצינית ואמונה במכשפים וביכולות על טבעיות. בנוסף לכך במדינות עולם שלישי יש מיזוגניה קשה ורבים שמעדיפים לידת בנים על בנות מסיבות של כלכלה, ביטחון וירושה.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות