עולם

מתקרבות? לראשונה מזה שנתיים הגבול בין צפון קוריאה לסין נפתח

הגבול בין צפון קוריאה לסין. התנועה התחדשה אחרי שנתיים

 שתי המדינות שנקטו את הגישה המחמירה והקשה ביותר ביחס לנגיף הקורונה בשנתיים האחרונות הן מוקד ההתפרצות סין והדיקטטורה הסמוכה של צפון קוריאה שבת בריתה היחידה היא – סין. בשתי מדינות אלה הוטלו סגרים חמורים והונהגה מדיניות של אפס קורונה, כלומר על מקרים של נדבקים בודדים מטילים סגרים על מיליונים ועשרות מיליונים, הגבולות מפוקחים ביד רמה ונותרו סגורים ברובם למעט מקרים יוצאי דופן ועוד הגבלות.

לכן האירוע שהתרחש הבוקר (יום א') הוא סמלי לתקווה שמשנים כיוון ומתחילים לחזור לשפיות: רכבת מטען מצפון קוריאה נסעה לתחנה בעיירת גבול של סין במה שמוגדר כחציה ראשונה של הגבולות מאז סגירת הגבולות במסגרת תקנות הקורונה מלפני שנתיים.

הרכבת עמוסה בסחורות חצתה את גשר הגבול בנהר יולה לפני שעצרה בתחנה בעיר דאנדונג הסינית, כך דווח בסוגנות הידיעות הדרום קוריאנית 'יונהאפ', כאשר גם סוכנות הידיעות היפנית קיודו מסרה דיווח דומה על המאורע. לפי הדיווחים לא ידוע אם הרכבת נשאה על גביה סחורות לתוך סין, אבל צוין כי ככל הנראה עד מחר (יום שני) תשוב הרכבת מסין לצפון קוריאה לאחר שהסינים יעמיסו עליה "אמצעים למטרת חירום". השאלה הגדולה היא באילו אמצעים מדובר, והאם יש בהם אמצעי לחימה שנועדו לסייע לפרובוקציות של צפון קוריאה שחזרה לאחרונה לשגר טילים בליסטיים ולאיים על ארה"ב והמערב.

אכן, מה שמעניין במיוחד בנוגע לפתיחת הגבול בין צפון קוריאה לסין לראשונה מזה כשנתיים עבור רכבת המסע שאמורה להגיש סיוע למדינה העניה של קים ג'ונג אין, הוא האם העיתוי קשור להגברת המאמצים הצבאיים של הדיקטטור הצפון קוריאני?

צפון קוריאה לא דיווחה רשמית על מקרי קורונה בכלל ובמקום זאת העדיפה הדיקטטורה של קים ג'ונג איל להתמקד בהגבלות מחמירות מול הנגיף, לרבות סגירת הגבולות וגם עצירת תיירות הפנים מאז תחילת שנת 2020. בשנתיים האחרונות סין אמנם הגבילה את כמות המסחר אך לא עצרה אותו, כאשר עיקר הסחורה שהועברה מסין לצפון קוריאה הגיעה על גבי אניות דרך היום ולא דרך רכבות בגבולות היבשתיים.

בדרום קוריאה מנתחים את אירוע חציית הרכבת כהקלה בהגבלות הקורונה. יחד עם זאת ארגונים המסונפים לאו"ם ממשיכים לדווח על מחסור במזון, ציוד רפואי ואמצעי קיום בסיסיים בצפון קוריאה. חלק ממשלוחי הסיוע שהגיע למדינה הושארו בבידוד למשך שלושה חודשים בנמל נאמפו ורק אז הוכנסו למדינה הנחשלת.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות