מדיה

סוף עידן הפרינט? מגזינים חשובים בארה"ב נסגרים

מגזינים. ייעלמו בקרוב מהנוף?

אם אתם בטוחים שאנחנו בעידן גסיסת התקשורת המודפסת, הנה ידיעה שתחזק אתכם בדעתכם:

לפני חודשיים רכשה קבוצת דוטדאש Dotdash את ענקית ההוצאה לאור, חברת מרדית', שהיתה אחראית להדפסתם של עיתונים ומגזינים נחשבים רבים. וכעת, כצפוי, מתחיל הליך ההבראה והייעול שמסתמן ככואב מאוד עבור כל מי שהפרינט יקר לליבו:

לא פחות משישה מגזינים שהיו בשליטת קבוצת מרדית', וכיום נמצאים תחת הגג של דוטדאש-מרדית', יפסיקו להוציא לאור מהדורות מודפסות, במסגרת הליך ייעול וקיצוצים שכולל גם פיטורים של 200 עובדים, מרביתם בעבודות שקשורות להדפסה וחלקם הגדול יושבים במשרדי החברה בניו יורק.

מנכ"ל דוטדאש-מרדית' ניל ווגל הודיע לעובדים אתמול (יום רביעי) כי החברה תסיים את המהדורה המודפסת עבור שישה מגזינים. בין המגזינים המודפסים שייסגרו ישנם מגזין הבידור והתרבות Entertainment Weekly, מגזין האופנה InStyle, מגזין הבריאות Health, המגזין המיועדים להורים Parents ומגזין האוכל EatingWell.

יש לציין כי לא כל המגזינים שהיו מזוהים עם מותג המו"לות מרדית' ייסגרו, כך למשל המגזינים הנודעים People ו-Food&Wine ימשיכו לכלול מהדורות מודפסות, לפחות לעת עתה. מצד שני המהדורה הספרדית של People תיסגר ולא תודפס יותר.

"אמרנו כבר מהתחלת ההליך כי רכישת מרדית' נבעה מהרצון לרכוש מותגים ולא לרכוש מגזינים או אתרים", כתב ווגל לעובדים, "זה לא סוד שהיה מעבר חד של קוראים ומפרסמים מהפרינט לדיגיטל וכתוצאה מכך, עבור כמה מותגים חשובים, מהדורות מודפסות לא משרתות יותר את המטרה המרכזית של המותג, ולכן מגזינים אלה יעברו בקרוב לעתיד דיגיטלי בלבד, מה שיאפשר לנו למקסם את הפוטנציאל שלהם".

 

ארגון העובדים של מרדית' לא ממש שמח עם הקיצוצים והאופן בו הם נעשים. הארגון, שכבר נודע לו על 9 אנשים שיפוטרו מתוך ה-200 שאמורים להיות מפוטרים, הודיע: "החברה ביצעה את הקיצוצים בצורה מזורזת ולא מכובדת, כך לא מתייחסים לעובדים ששירתו את החברה במשך כל הרבה שנים".

ארגון העובדים טוען כי בכלל לא בטוח שיש מקום לקיצוצים החדים שמתקיימים בחברה, זאת למרות שווגל עצמו רמז על כך כבר לפני חודשיים כשטען "דוטדאש היא חברה דיגיטלית ואנחנו תופשים אחרת את נושא המו"לות".

הטענות של ארגון העובדים מופנות נגד ווגל ונגד חברת דוטדאש שנמצאת בבעלות קבוצת בארי דילר, שהשתלטה על קבוצת מרדית' בעסקת 2.7 מיליארד דולר לקראת סוף שנת 2021.

ווגל טוען כי "הפרינט עדיין לא מת", אבל ספק אם הוא מאמין לעצמו, כי הרי במקביל הוא משבח את מהדורות הדיגיטל הצומחות של המגזינים שהוא מוציא לאור, שלטענתו עלו ב-40% מדי שנה בשנים האחרונות וכך הוא "רואה להן עתיד ורוד".

בשנת 2011 טענת ראש הסוכנות לקניין רוחני באו"ן, פרנסיס גארי, כי להערכתו עד לשנת 2040 הפורמט של עיתונים מודפסים ייעלם בכל העולם, ובהחלט זו הערכה-נבואה שנראית ריאלית לחלוטין בעידן הדיגיטלי.

זה לא דבר של מה בכל וזה מעיד על קצב ההתפתחות הטכנולוגית המואץ וחסר התקדים בעידן הסמארטפון והמסכים בכלל – העיתונות המודפסת בתצורתה המודרנית קיימת מעל 200 שנה ובסך הכל הפורמט של עיתונות קיים מעל 2,000 שנה, גם אם כתבי עת עתיקים נכתבו על גבי פפירוס. כזכור, המצאת הדפוס על ידי יוהן גוטנברג הגרמני במאה ה-15 נחשבה להמצאה המשמעותית ביותר באלף השני לספירה, הסמארטפון בהחלט עשוי להיזכר כהמצאה של האלף השלישי.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות