אנשים

רועי עידן: "העונה השנייה כבר מצולמת, את השלישית אשנה קצת"

רועי עידן, הכותב והיוצר של מאנייכ. לא מופתע מסיפורי המעקבים

חשיפת כלכליסט על שימוש המשטרה בתוכנת פגסוס לצורך מעקב אחרי אזרחים, עיתונאים, מפגינים, בנו של ראש הממשלה, ראשי ערים מטלטלת את יסודות הדמוקרטיה ומסעירה מן הסתם את הציבור. התסריטאי והפרשן רועי עידן, מי שכתב ויצר את סדרת המתח "מנאייכ" שמשודרת בערוץ כאן 11, אותה ביים אלון זינגמן, הוא אולי הראשון ששם את האצבע בצורה כה מדויקת על כמות הרפש שהתפשטה בגוך שאמור לשמור על הסדר הציבורי פה.

הסדרה, שזכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר לשנת 2020, נמצאת כעת בשלב הצילומים של העונה השנייה, שאוטוטו נגמרים ולכן כבר לא יהיה ביטוי לפרשה הנוכחית, אב לזה לא אומר דבר. "בדיוק התחלתי לכתוב את עונה 3", מספר עידן, ""ואני כנראה אשנה קצת". את הצילומים לעונה השנייה הם עדיין לא סיימו כי "הקורונה עיכבה קצת דברים", לדבריו עידן, אבל למעריצים הרבים של העונה הראשונה יש למה לחכות – נותרו להם כמה ימי צילום והעונה השנייה צפויה לעלות בקיץ הקרוב.

"אני מכיר את הסיפורים האלה גם לפני ואני מושפע מהמציאות בתהליך", מסביר עידן, "את עונה שנייה כתבתי כבר לפני שנה, אז אני לא יכול לשנות את זה אחורה, זה כבר צולם. אבל יש דברים שאני שואב אותם מהמציאות כמו חקירות ראש הממשלה נגיד. יש מערכת שהחקירות בשבילה הן הגביע הקדוש ובדרך הם דורכים על הכל".

הקהל יצפה לראות דברים שקורים במציאות כשהמציאות כזאת.

"את לא יודעת עוד מה המציאות, אנחנו עדיין לא באמת יודעים ולא בטוח שבאמת נדע אי פעם. לי יש את הפריבילגיה לקחת את הרעיון ולרוץ איתו לאן שאני רוצה, אפילו אם הוא לא נכון, זה הרישיון האמנותי שלי".

אתה חושב שיכולים להתגלות דברים גדולים מזה?

אם מה שהתפרסם בכלכליסט הוא נכון, קשה לי לחשוב על דברים שיכולים להיות יותר גדולים. זה שהמשטרה מחזיקה איזה גוף כזה שללא שום פיקוח וביקורת עוסק בריגול נגד אזרחים, אישי ציבור, פקידים – זה מטורף. הבעיה הגדולה זה שבעצם אין מי יטפל בזה. אמורה להיפתח חקירה. במצב נורמלי אמורה להיפתח חקירה. אני חושב שלפחות למראית עין, יש עכשיו יועמש"ית שתודיע על פתיחת חקירה כדי שלפחות נחשוב שאנחנו מדינת חוק".

כמה אנשים שאלו אותך אם אתה משנה את התסריט.

"את עונה שלוש אני טיפה אשנה, אני ממש בהתחלה והסיפור הזה הולך להישאר בתודעה גם שנתיים ואין לדעת לאן זה יתפתח. אני לא יכול להתעלם מזה, זה גם מתקשר לדברים שקורים בעונה 2, אז כרגע אני עושה חשיבה מחדש קצת".

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות