מדיה

עסקת YES ודיסני פלוס: 150 מיליון שקל כדי לשמר לקוחות

yes yes

ב'גלובס' פורסם אמש כי דיסני+ בחרה ב- yes להשקה הראשונית בארץ בקיץ הקרוב. במסגרת ההסכם, שנחתם לשלוש שנים, תשלם yes 150 מיליון שקלים. למרות שמדובר בהישג עבור yes שנועד קודם כל לתת לחברה להאיץ את המעבר של הלקוחות שלה מפלטפורמת הלוויין הוותיקה לשירות האינטרנטי החדשני, מדובר למעשה בהסכם, שבעבור הלקוח הסופי, לא נותן עדיפות רבה ולא בטוח שיעודד את המנויים של HOT, סלקום או פרטנר לעזוב לטובת yes.

yes מחזיקה היום כ-560 אלף מנויים, כאשר מתוכם 213 אלף מנויים נמצאים בסטרימינג. בסלקום, לצורך העניין, יש כ-250 אלף מנויים ובפרטנר, שפועלת אף היא על פלטפורמת סטרימינג פתוחה יש כ- 226 אלף מנויים. HOT, שצועדת אף היא לקראת המעבר לפלטפורמת שידור אינטרנט עם האפליקציה NEXT+, עדיין נמצאת הרחק מאחור טכנולוגית, אך ניצבת איתן במספר המנויים הגבוה ביותר, כ- 700 אלף.

yes תצליח להגדיל את המנויים?

דיסני+ נחשבת למתחרה הראשית של נטפליקס ולמוצר טלוויזיוני איכותי עם אלפי פרקים של סדרות וסרטים מבית היוצר של דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, נשיונל ג'יאוגרפיק, סטאר, תכני FX ותכני אולפני פוקס המאה ה-20. המטרה של yes, היא ברורה, להביא מנויים חדשים לחברה. על פי ההסכם שנחתם עם דיסני+, מחויבת yes לכמות מינימום של לקוחות. בשנה הראשונה מדובר ב-100 אלף לקוחות, בשנה השנייה 150 אלף, ובשנה השלישית 200 אלף.

השאלה שצריכה להישאל היא האם מדובר בעסקה משתלמת עבור yes שמשקיעה סכום חסר תקדים אל מול אפליקציה, שהיא למעשה פתוחה עבור כל מי שיש לו סטרימר או טלוויזיה חכמה בבית. כך, שגם מנויים של סלקום, פרטנר או HOT יוכלו להתחבר אל השירות ולשלם עצמאית עבורו, ללא צורך אמיתי בתיווך של yes.

בשונה מהשת"פ בשנת 2017 אז בחרה נטפליקס להשיק את השירות שלה באמצעות פרטנר, מה שנתן לפרטנר נקודות פתיחה גבוהה להצטרפות מנויים חדשים, הזמנים כעת אחרים, והטכנולוגיה שונה לחלוטין. אין צורך במפעיל ספציפי על מנת להתחבר לשירות של דיסני+.

כמה זה יעלה?

ההנחה היא שעבור שירות דיסני+ תצטרכו להיפרד מ- 40 שקלים, בעוד yes במסגרת ההסכם תציעה את השירות ב- 30 שקלים למנויים.

כמה תשלמו על שירותי טלוויזיה? (אומדן)
כמה תשלמו על שירותי טלוויזיה? (אומדן)

אם yes לא תוזיל את מחיר חבילת הטריפל שלה, נראה כי עבור חבילה הכוללת גם את דיסני+ תשלמו יותר. בזירה תקשורתית בה הערוצים והמשדרים נלחמים על כל צופה ומנוי, yes תצטרך לפתות קצת יותר את המנויים שלה, אם היא רוצה להגדיל אותם.

גם HOT נמצאת בשלב זה בבעיה וגם היא תיאלץ בסופו של דבר להוזיל את המחיר אם ברצונה להמשיך ולהיות שחקן אטרקטיבי עבור הצופה, ובעיקר על רקע כניסתה של חברת הסטרימינג החדשה של RGE וקשת שמתכננת להשיק מוצר טלוויזיוני בעלות זולה עבור המשתמש. בנוסף לזו, עוד שחקנית חדשה כנראה תיכנס בקרוב לישראל, הפעם מדובר ב- HBO Max, השירות הענק והחדש יחסית של תאגיד וורנר מדיה, שהושק במאי 2020 וככל הנראה יגיע לישראל יחד עם עוד כ-20 מדינות מאירופה.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות