על סדר היום

סולומון רכש גם את כלבו: "התכנית העסקית שלנו לא בנויה על העיריות"

אבי סולומון. עכשיו כבר יש לו עשרה מקומונים

אבי סולומון, מי שהיה העורך הראשי של מקומוני רשת שוקן ופרש באוקטובר מתפקידו כסמנכ”ל הסחר של קבוצת הארץ, העביר לבעלותו בתחילת החודש את המותג המקומי החיפאי כלבו, זאת בנוסף לתשעת אתרי הרשת אותם הוא מוציא לאור דרך חברתו החדשה רשת העיר.

האתרים של הרשת כוללים את כל העיר, מלאבס, ערים, צומת השרון-הרצליה, צומת השרון-כפר סבא, צומת השרון רעננה, השקמה חולון, השקמה בת ים והשקמה ראשון לציון, היוצאים לאור בירושלים, מרכז הארץ והשפלה.

רכישת כלבו, המקומון החיפאי, מהווה למעשה את השלמת רכישת כל הרשת מלבד מקומוני הדרום שעברו לבעלותו של דודי לוי, מי שערך אותם בעבר.

כלבו היה האחרון שנותר תחת רשת הארץ, ועכשיו כאמור גם הוא עבר.

מבחינת סולומון, שהחל את דרכו ככתב ב"כלבו", רכישתו מהווה סגירת מעגל. שם עשה את צעדיו הראשונים בשנת 95 ואחרי שהיה העורך הראשי שלו והמו"ל שלו (כשכיר בקבוצת הארץ), עכשיו הוא באמת בעל הבית. .

"החזון שלי הוא להיות, ואני חושב שאנחנו כבר היום, הרשת המקומית החזקה ביותר שיש. המטרה היא לצמוח ולהתרחב, הביקוש לתוכן המקומי קיים", הוא אומר.

סולומון לא מפחד מתחרות, מבחינתו כמה שיותר – יותר טוב. "בסופו של דבר אנחנו רוצים לעשות עיתונות מקומית טובה", הוא אומר, "מעולם לא פחדנו לכתוב על אף אחד, התוכנית העסקית שלי לא בנויה על הכנסות מעיריות. יש לנו הפרדה מוחלטת בין התוכן למסחרי, כך היה וכך יהיה. התוכן הוא המלך ורק תוכן איכותי יביא בסוף שלו דבר את הגולשים והקוראים".

את השילוב בין הדיגיטל של אתרי המקומונים לעיתון המודפס ברשת המקומונים של סולומון יודעים לעשות על ידי חלוקת הסיפורים שעולים לאתר, לבין מה שנשמר ומורחב בעיתון בימי שישי. "כמה שנדפיס את כלבו תמיד ירצו עוד. ביום שישי יש עדיין את הרצון הזה להחזיק את העיתון ביד".

מצבת כוח האדם בכלבו לא תצומצם אלא תורחב מתוך אמונה בתוכן המקומי. סולומון משוכנע שיש מקום לעיתונות מקומית ולתוכן כזה, הוא גם יודע מה הסיבה שהמקומון היחידי שלא זכה לעדנה דיגיטלית הוא דווקא העיר התל אביבי. "המקומונים לא הצליחו שם משום שלא צריך את זה", אמר, "כל אייטם משם יכול להגיע למהדורה הארצית. בערים אחרות זה לא קורה ויש רעב ורצון לתוכן מקומי".

מו"ל הארץ, עמוס שוקן, שהעביר את המקומונים לידיו של סולומון הסביר "כי נראה לנו שהוא מסוגל לקיים אותה ושבגלל הניסיון העשיר שלו בתחום העיתונות המקומית, הן בצד התוכן והן בצד העסקי, יש לו סיכויים טובים להצליח. אנחנו מאחלים לו הצלחה".

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות