אנשים

המושכים בחוטים, פרק 4: כשניר חפץ עקץ את אמיר שואן

מדוע נגנז תחקיר שלו על אפי נווה ב"ידיעות אחרונות" ואיך קשור לזה האב הרוחני והמקליט הסדרתי, ניר חפץ. תחקירן הצינור אמיר שואן הגיע לפגוש את מולי ארי לשיחה על החיים בחוד החנית של העיתונות

המפגש בין ארי לשואן מעניין במיוחד. לרוב פוגש שואן אנשי יחסי ציבור בנסיבות מאוד ספציפיות: "רבים וטובים מאנשי יחסי הציבור החזקים בארץ מאיימים עלי פחות או יותר פעם בשבוע בעקבות תחקיר כזה או אחר שאני עומד לפרסם". במקרה הנוכחי, התכנסו השניים כחלק מהפודקאסט 'המושכים בחוטים' של אתר כסית, כדי להתחקות אחר העבודה העיתונאית שלא נראית לעין.

את השנים המשמעותיות ככתב תחקירים התחיל שואן במוסף 'שבעה ימים' של ידיעות אחרונות. עם תחקירים רבים ומגוונים, נותר תחקיר אחד שדווקא לא פורסם ועד היום שואן מצטער עליו – התחקיר על פרשת אפי נוה. למרות שהמשיך לעבוד בידיעות אחרונות עוד 4 שנים אחרי שנאלץ לגנוז את התחקיר, הוא נותר כעננה בזיכרונותיו המקצועיים של שואן, בין היתר בגלל הסיפור האישי שטומן בכובו.

"יום אחד בשנת 2014 מתקשר אלי ניר חפץ (לימים עד המדינה), זה שהביא אותי ל'שבעה ימים'. הוא היה לי כאב רוחני, אני הייתי בן טיפוחיו והוא סוג של מנטור עבורי. למרות שחפץ היה אז יועץ אסטרטגי, הוא שואל אותי כחבר על התחקיר שאני עומד לפרסם על אפי נוה, ועל הראיות שיש לי נגדו. אני, שחשבתי שאני מדבר עם חבר, מישהו שגידל אותי, עניתי לו בכנות: "הראיות מאוד חזקות, אני בטוח בעצמי". נזכר שואן. בהמשך סיפר לו חפץ שלקח את התיק של נוה וייצג אותו כאיש יחסי ציבור. אממה, את השיחה שניהלו השניים בטלפון, יזכה שואן לשמוע לאחר כמה חודשים בישיבה יוצאת דופן בידיעות אחרונות, בה ישב עם אפי נוה, עורך דינו שלמה קסוטו ונציגים מידיעות אחרונות. כאשר לפתע יקום עורך הדין קסוטו ויגיד לשואן: "אני אתבע אותך אישית, כי אתה חרצת את גורלו של נוה עוד בטרם שפורסם התחקיר כשאמרת שיש לך ראיות מאוד חזקות". בנקודה הזו הבין שואן, שקסוטו בעצם ציטט את השיחה שניהל שואן עם חברו חפץ ב'אוף רקורד'.

תחקיר נוסף ומורכב לא פחות בפן האישי שודר בשנה החולפת, כאשר שואן נחשף יחד עם צוות 'הצינור' למסמכים הבעייתיים של חברת 'ארמוזה', של מישל טרוני ודניס צ'רקוב, שעד לאותו רגע היו חלק מצוות התוכנית. על השידור המורכב שבו נאלצו להטיח האשמות כבדות במי שהיה חבר ושותף; וגם: המניע מאחורי פרסום תחקירים מורכבים מוסרית. "צריך קודם כל להסתכל מהעיניים של הקורבנות. לפעמים אתה מפרסם תחקירים שלא מעניינים עד הסוף את הציבור או נחשבים לשנויים במחלוקת. פעם למשל פרסמתי תחקיר על יד לבנים, כי היו"ר שלה עשה עם הכספים של הארגון כבשלו, ולמרות שהוא אב שכול של חייל שנהרג באסון המסוקים והלב שלי איתו – עדיין אין לו את הזכות לעשות בכספים שלא שלו – כבשלו".

זאת ועוד בפרק הרביעי של הפודקאסט 'המושכים בחוטים'.

להאזנה בסופטיפיי >>>>

מגיש: מולי ארי
עורכת: מילה סביטלמן

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות