דיגיטל, על סדר היום

מארק צוקרברג, מאחוריך

מפגין ימין נגד פייסבוק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90) הפגנה בישראל נגד פייסבוק

הוועדה המייעצת לבחינת הרגולציה על רשתות חברתיות – "פלטפורמות תוכן דיגיטליות" – התכנסה הבוקר (חמישי) לדיון ראשון בנוכחות שר התקשורת ד"ר יועז הנדל. יושבת ראש הוועדה תהיה מנכ"לית המשרד לירן אבישר בן חורין ולצדה ישבו פרופ' קרין נהון, ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, ד"ר מיכה גודמן, עורכת הדין וחברת הכנסת לשעבר רוויטל סוויד, יזם ההייטק זוהר לבקוביץ, איש הסייבר אורי הרמן ומרכזת הצוות מרים סלע. היום נכח בפגישה גם מנכ"ל משרד המשפטים ערן דוידי.

עבודת הוועדה אמורה להשלים את דו"ח ועדת פולקמן לבחינת האסדרה על שידורים, מאחר שההתפתחויות הטכנולוגיות טשטשו את ההפרדה בין העולמות. הצוות החדש אמור לייעץ לשר הנדל בדבר האפשרות והצורך בהחלת רגולציה על התכנים המופצים באינטרנט שלא דרך כלי התקשורת הממוסדים.

ועדת הרגולציה על הרשתות החברתיות (דוברות משרד התקשורת)
ועדת הרגולציה על הרשתות החברתיות (דוברות משרד התקשורת)

בכתב מינוי הועדה נכתב, "בעשור האחרון ידע שוק השידורים שינויים מרחיקי לכת ובמסגרתו יותר ויותר משתמשים עברו לשימוש במודלים של פלטפורמות תוכן דיגיטליות, אשר הפכו במרוצת השנים האחרונות לכלי תקשורת והפצת מידע דומיננטיים בעלי היקף משתמשים גדול. עובדה זו הפכה את פלטפורמות אלו לבעלות השפעה ניכרת על הציבור ועל דעת הקהל ולשחקניות משמעותיות בשוק השידורים ובשוק התקשורת. סוגיות רבות הרלוונטיות לעולם השידורים המסורתי וביניהם, הגנה על קטינים מפני תכנים פוגעניים, אתיקה, הנגשה, חדשות והפצת מידע כוזב, מתעוררות גם בדיונים אודות הפצת תכנים בפלטפורמות תוכן דיגיטליות והצורך באסדרת התכנים בפלטפורמות אלו".

הוועדה תגיש מסקנות ביניים לשר הנדל תוך 90 יום.

השר הנדל: "ממשלת ישראל החליטה שהיא רוצה לעשות שינוי. בכל העולם, בפרט בארה"ב ואירופה הסוגייה הזו נמצאת על השולחן של המחוקקים ואנחנו כמדינה מובילה טכנולוגית יכולים להיות פורצי דרך בתחום. הרשתות החברתיות והפלטפורמות הדיגיטליות הביאו הרבה ברכה לעולם, אך לצד זאת ישנן סוגיות בעייתיות שטרם הוסדרו. בעיות של שקיפות, חסימות ללא פיקוח, אחריות, שירות, אלגוריתם ועריכה הם רק חלק מהנושאים בתחום משרד התקשורת שהוועדה תעסוק ותבחן אותם. אנחנו יוצאים לדרך ומקווים שתוך זמן קצר יהיו בידינו ההמלצות הביניים כיצד להסדיר את פעילותן של הפלטפורמות, כחלק ממאמצי הממשלה בתחום״.

יושבת ראש הוועדה, לירן אבישר בן חורין: "הוועדה שיוצאת לדרך היום תעסוק בשאלות מהותיות על האחריות של הפלטפורמות לתוכן שמפורסם בהן, בשירות שהן נותנות, ובשקיפות שלהן אל מול הציבור. בעשור האחרון אנחנו הולכים ונעשים תלויים בענקיות האינטרנט, שמחזיקים במידע אינסופי על חיינו הפרטיים. הוועדה תתעמק ותבחן את השיקולים של טובת הציבור במרחבים שבהם המדינה לא הייתה מעורבת עד עכשיו. בכל העולם וגם בישראל מבינים היום שיש מקום לבחון רגולציה שתגן על הציבור מסכנות אפשריות".

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות