כללי, על סדר היום

חשש בבית ידיעות אחרונות: בדרך לעוד פיטורי עובדים

בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון

ההחלטה להקים חטיבת חדשות מאוחדת לפרינט ולדיגיטל בקבוצת ידיעות אחרונות, מעורר חשש גדול בקרב עובדי הקבוצה. בהודעה ששיגר היום (יום ד') ועד עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט ולאשה לעובדים, נכתב כי הדבר מעורר "חשש שהמהלך יוביל בהמשך גם לצמצום במצבת כוח האדם בעיתון ולפיטורי עובדים".

אתמול שלח עורך ידיעות אחרונות נטע ליבנה הודעה לעובדים כי השינויים הארגוניים בקבוצה, במסגרתם תוקם חטיבה חדשה בראשה יעמוד ניר (שוקו) כהן, שתהיה מורכבת משלוש זרועות: דסק החדשות של ידיעות, דסק החדשות של ynet וריכוז כתבים משותף לשני גופים אלה, שבראשו תעמוד שרון ליס.

ראש מערכת החדשות יואב ריבק יהיה ימונה למנהל התוכן הדיגיטלי, פונקציה חדשה בקבוצה שתהיה אחראית על התוכן העיתונאי באפליקציה וברשתות החברתיות.

בוועד העובדים אומרים היום כי "בישיבה שקיימנו בשבוע שעבר עם ההנהלה, ביקשנו התייחסות לפרסומים בנושא. נענינו כי מדובר בייעול מתבקש, המתרחש במקביל לצעדי צמצום וייעול אחרים המתבצעים בקבוצה, וכי המהלך אינו צפוי להשפיע בטווח הקרוב על העובדים. כמו כן, נמסר לנו כי אם תהיה לכך בעתיד השפעה כלשהי, יתקיימו דיונים בנושא בין ההנהלה לבין נציגות העובדים".

ואולם, "אנחנו מזכירים כי בהתאם להסכם מתחילת השנה, קיימת חסינות מפיטורי צמצום עד סוף 2021. בכל מהלך צמצומים עתידי, במידה ויהיה, נדרשת היוועצות מוקדמת עם נציגות העובדים".

בוועד מזכירים גם כי "אחד מצעדי הצמצום שמקדמת הנהלת הקבוצה הוא הטמעת תכנים מאתר הספורט ONE במדור הספורט של ynet – צעד שצפוי לייתר את עבודתם של מספר עיתונאים. כיוון שעיתונאים אלו נהנים מחסינות מפיטורי צמצום, סוכם כי תוצע להם אפשרות לפרישה מרצון לפני תום השנה, בתנאים עדיפים, לשיקול דעתם".

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות