טורים אישיים, כללי, על סדר היום

הווידוי של שטרן, ההכחשה – והתמיכה המביכה של הבוס לפיד | ביקורת TV

אלעזר שטרן אלעזר שטרן

אני לא מצליחה להבין את ההלם ההמוני מכבוד השר אלעזר שטרן. זה הרי האיש שאמר בחיוך מלא שיניים לבנות ועיניים מצועפות לשרה לשעבר מירי רגב: "אני לא רוצה להזכיר איך התקדמת. לא כדאי. את יודעת שאני יודע איך התקדמת". הרי רק מלהתבונן בחיוך המתנשא שלו ובחזרה פעם אחר פעם על הדברים, אפשר להבין שהאיש לא רק לא מבין כמה חמור מה שהוא אומר, הוא חושב ששלף קלף מנצח.

אם זו לא הייתה תקופה של אפס סבלנות לשיח מבזה כלפי נשים, MeToo וכדומה – שטרן היה מרגיש שהביס את רגב. מילים לא נאמרות סתם, במיוחד לא אצל נציגי הציבור שלנו. כל מילה מחושבת. שטרן השתמש בפרקטיקה הכי ישנה בספר – להשתיק אישה בטענה שהיא שכבה את דרכה לצמרת. ואני כבר לא מדברת על הפורום בו נאמרו הדברים – הוא ידע היטב מה הוא אומר, ואת ההנאה היה קשה לפספס.

אבל אם סבב הראיונות הקודם שנתן ("לא התכוונתי") עוד הצליח לתעתע קצת, אתמול (יום א') בבוקר הגיע הריאיון לפנתאון שנתן לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103. לאחר שנשאל מה עשה עם תלונות שהגיעו אליו כששירת כראש אכ"א, הוא תחילה גיחך ואז אמר בביטחון מלא, ושוב – הנאה: "המגרסה עבדה". הצחקוק הזה והתשובה המתלוצצת, הזכירו אחד לאחד את היום בו עמד על דוכן הכנסת והשתיק את רגב בטענה שהוא יודע כיצד הגיע להיות דוברת צה"ל.

שלא יטעו אתכם שלושת הראיונות שנתן שטרן בקשת, רשת וכאן 11. אם לא העליהום שנוצר, שטרן לא היה חושב לרגע שטעה. מעבר לכך, הוא היה נשאר מבסוט מעין כמוהו על התשובה שנתן, כי וואלה – די מצחיק לו. לכן גם לא הייתי מספקת לו את במת הפריים-טיים שקיבל אתמול.

אבל בואו נדבר רגע על ראש הממשלה החליפי שלנו, מר יאיר לפיד, שהוא תופעה בפני עצמה. האיש שתקף ללא סוף את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו על העמידה שלו מאחורי חברי כנסת מהליכוד שהשתוללו וסיפקו שלל אמירות לא קורקטיות, מוכיח פעם אחר פעם צביעות מה היא. האיש עומד בפעם השנייה ברציפות מאחורי מי ששמו נקשר בסוגיות חמורות מאין כמוהן. שר הרווחה מאיר כהן לא קיבל ממנו אפילו נזיפה אחרי תחקיר "עובדה" מיוני שעבר שהציג אינפורמציה מדאיגה על פיה הטריד לכאורה נשים כשהיה ראש עיריית דימונה.

וכעת הוא עומד גם מאחורי שטרן עם תגובה שאסור שתשכח לו כי היא פשוט יריקה אחת גדולה לתוך הפרצוף של כולנו: "אם היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה מינית, היינו נפרדים ממנו עוד באותו יום. הוא לא אמר את זה, והוא לא מאמין בזה". זה מה שהוא הצליח להוציא אחרי לא פחות מ-24 שעות מפרוץ הסערה, פלוס עדות אמש בתוכנית "הצינור" ברשת על כך שישנה עדות מביכה של אישה על התנהלותו של שטרן כשזו הייתה חיילת ורצתה להתלונן בפניו כי הוטרדה מינית.

לתגובה הזו של לפיד יש שתי אופציות: הראשונה, לפיד רואה בדברים אלו משהו זניח, שזה חמור בפני עצמו. השנייה, הוא חושב שכולנו מטומטמים. שתי האופציות מעוררות סלידה מהאיש שאמור בקרוב להפוך לראש הממשלה שלנו.

שטרן הוא עוד שריד פטריארכלי שביום מן הימים יתפייד, אבל לפיד הוא כאן כדי להישאר. אנחנו מצפים ממי שמנהיג אותנו שיחשוב כמה צעדים קדימה, שלא יצטרך לקבל פידבקים מאיתנו כדי להבין שהוא צריך לעשות ניקוי אורוות עמוק. אבל מסתבר שאנחנו מצפים מהאיש הלא נכון, כי היו לו כל כך הרבה אופציות לתגובה ראויה, אבל הוא בחר לטמון את הראש בחול כל כך עמוק, עד שנשארנו כולנו חסרי מילים. טעות גדולה מר לפיד, טעות איומה.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות