נער הפלא של עולם הפרסום שפתח סוכנות עצמאית, כבש את ניו יורק ופרסם השנה את ספרו השלישי. כל אנשי כסית: קבלו את גדעון עמיחי
גדעון עמיחי, 58, רווק, התחיל את הקריירה כקריקטוריסט ועיתונאי עם חלום מיוחד – להגיע לניו יורקר. אחרי שעבודות שלו פורסמו במרבית העיתונים בישראל, הוא הגשים את חלומו ב-1995 כשקריקטורה שלו פורסמה במגזין המוכר.
ב-1990 נכנס גם לעולם הפרסום כשמונה למנהל קריאייטיב במשרד "ורשבסקי פרייליך דובר/ GREY". ב-1994 הצטרף כשותף של רמי שלמור ושלומי אבנון ב"שלמור אבנון עמיחי" כמנהל קריאייטיב ראשי. "טיפלנו בכל המותגים הגדולים. זכינו ב-19 אריות בפסטיבל קאן. הייתי נשיא פסטיבל קאן ב-2012", הוא נזכר.
לאחר מכירת המשרד, עבר עמיחי לניו יורק והתגורר בה שבע שנים, אחרי שיצא הספר הראשון שלו והפך לרב מכר – "לא, לא, לא, לא, לא, לא, לא, כן" (בהוצאת גורדון). בניו יורק פתח ב-2014 את חברת הקריאייטיב No, No, No, No, No, Yes, וכעבור שנה גם את הסניף התל אביבי שלה. בין לקוחותיו נמנים כלמוביל, יונדאי ישראל, מרצדס -בנץ ישראל, כלכליסט, הפניקס, קסם שוקי הון, ערוץ הטלוויזיה DogTV ועוד.
ב-2018 החליט שדילוג בין ישראל לארה"ב אינו אורח חיים אפשרי מבחינתו, והעביר את כל הפעילות למשרד בארץ. "אנחנו סוג של סיירת מטכ"ל", הוא מספר, "15 איש וכולם מטפלים בהכל. חלק מהם רצים איתי שנים, וחלקם חדשים. כל הלקוחות שלנו הם מספרי אחד – אנחנו ממש לא משרד בוטיק. אופי העבודה מתרכז במקומות בהם יש לנו יתרון יחסי. אנחנו לא קונים מדיה בכלל אבל אנחנו עושים אסטרטגיה, חומרים לדיגיטל, סושיאל במקרים מיוחדים – למשל האינסטגרם של מרצדס. מי שבא אלינו, מגיע בדרך כלל משום שהוא בצומת דרכים. אנחנו לא משרד סטנדרטי. לא במבנה ולא בעיסוקים. לכן גם המודל הכלכלי שלו אחר וגם מודל העבודה".
השנה החל לטפל בהשקת הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל, ובמקביל גם פרסם את ספרו השלישי "אלף בית של גימל". הספר הודפס ויצא לאור עם שתי עטיפות שונות.
קרדיטים:
עורך ראשי: אלכסנדר כץ | במאית ועורכת: עמית יוגב | מפיקה ראשית: רוני ברגמן | תחקירן ועוזר הפקה: ג'וס ריבה | צלם וידאו וסטילס: אמיל מושאילוב | עורך וידאו ואונליין: אמיר סולומון | מעצבת גרפית: יקטרינה יקובנקו | מאפרת: ג'קי בנדו | מנהלת סושיאל: יעל שקולניק
טקסטים: אלכסנדר כץ, ענת קם, ג'וס ריבה | הפקה: מילה סביטלמן | בניית אתר: צבי קומסקי