כל אנשי כסית

אור צלקובניק

אור צלקובניק אור צלקובניק

שש שנים מנהל אור צלקובניק את רדיו 103 (בעבר רדיו ללא הפסקה), במהלכן הפך אותה לאחת מתחנות ה"טוק-רדיו" המובילות בישראל, שנותנת פייט לאחיות האקטואליות הגדולות כאן ב' וגלי צה"ל.

צלקובניק, בן 38, נשוי + 3 מתל אביב, בוגר תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב בממשל ותקשורת פוליטית ותואר שני בלימודי ביטחון, סייבר ואסטרטגיה, החל את הקריירה העיתונאית שלו בגל"צ ב-2001. עם שחרורו משירות סדיר נשאר בה כאזרח עובד צה"ל, מונה לעורך השידורים הראשי של גלגלצ, ובהמשך למנהל המוזיקלי שלה. בתקופה זו הפכה גלגלצ לתחנה המואזנת בישראל, על פי סקר TGI. כשלא מונה למפקד גלי צה"ל, עזב, מונה לסמנכ"ל הפיתוח של eco99fm וב-2015 למנכ"ל 103 שנמצאות שתיהן בבעלות אלי עזור.

צלקובניק מיתג מחדש את התחנה עם דגש על שידורי אקטואליה ושיחות עם מאזינים, ובשנתיים האחרונות חיזק את הבוקר עם תכנית בוקר יומית בהובלת ענת דוידוב וגולן יוכפז. כמו כן יזם את תכניתם של בן כספית וינון מגל ובהמשך גם הכפיל את זמן שידורה לשעתיים, וגייס אנשי תקשורת מובילים נוספים כמו אראל סג"ל וגיא פלג.

"מספרי הדיגיטל מביאים נתוני חשיפה אדירים", הוא מספר, "בשנתיים האחרונות הלוח החדש מיצב את 103 כתחנת רדיו מובילה, עם אייטמים שלה שמקבלים פולו-אפים. התוכנית של גולן וענת היא יחידת חדשות שמייצרת ניוז שמקבל הדהודים ופולו-אפים אצל המתחרים, וזה משפיע על סדר היום".

לדבריו, לוח השידורים החדש הושק כשברקע החלו סבבי הבחירות הבלתי נגמרים – ארבעה בשנתיים – ופרוץ משבר הקורונה. אבל גם עם שתי הסיבות האטרקטיביות האלה למאזינים, צלקובניק טוען כי "בכל רגע נתון, בלוח הזה נמצאים אנשי התקשורת הכי מעניינים. ב-103 המגישים לא רק מתווכים את החדשות, אלא הם גם החדשות בעצמם, וזה הופך את כל זה ליותר מעניין. התחנה משפיעה על סדר היום ברמה מטורפת, 103 היא תחנת הרדיו הכי חופשית ומגוונת והכי פלורליסטית בישראל, והתמהיל הזה בין תכניות חדשות לבין שוק דעות חופשי, זה תמהיל שגילינו בשנת הקורונה האחרונה שאנשים אוהבים מאוד".

ואכן, נתוני הרבעון השני של השנה לגבי האזנות באתרים ובאפליקציות של תחנות הרדיו, מראים שלתכנית של מגל וכספית היו חמישה מיליון האזנות ולזו של דוידוב ויוכפז שלושה מיליון וחצי. לשם השוואה, התכנית המואזנת ביותר של גלי צה"ל, וילנסקי וברדוגו, זכתה לכ-700 אלף האזנות, והתכנית של רזי ברקאי לקצת יותר מ-200 אלף.

קרדיטים:

עורך ראשי: אלכסנדר כץ | במאית ועורכת: עמית יוגב | מפיקה ראשית: רוני ברגמן | תחקירן ועוזר הפקה: ג'וס ריבה | צלם וידאו וסטילס: אמיל מושאילוב | עורך וידאו ואונליין: אמיר סולומון | מעצבת גרפית: יקטרינה יקובנקו | מאפרת: ג'קי בנדו | מנהלת סושיאל: יעל שקולניק

טקסטים: אלכסנדר כץ, ענת קם, ג'וס ריבה | הפקה: מילה סביטלמן | בניית אתר: צבי קומסקי

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות