2020 היתה שנת קורונה והיא השפיעה על הצריכה וכתוצאה מכך גם על הפרסום. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום בשנה החולפת עוגת הפרסום רשמה ירידה של 7% ובסכום של 4 מיליארד ו-96 מיליון שקל אל מול 4 מיליארד ו-400 מיליון שקל בשנת 2019.
הפרינט, שממילא סופג בעשור האחרון ירידה בהכנסות מפרסום, רשם ירידה חדה של 31%, בעוד הפרסום בדיגיטל צמח ב- 6%. בהקשר זה יש לציין כי עיקר המרוויחות הגדולות הן דווקא פייסבוק וגוגל ולא בהכרח הדיגיטל המקומי. הרדיו רושם אף הוא ירידה של 28%, פרסום החוצות ירידה של 50% וכמובן הפרסום בקולנוע שנותר סגור זה כמעט שנה עם ירידה של 80%.
מי שהצליחה לשמור על מעמדה היא הטלויזיה, עם צמיחה של 1% ולמרות החשש הכבד נראה כי קשת ורשת לא נפגעו בשנה האחרונה. בשעה שכולנו בבית, נראה כי גם הרבעון הראשון של 2021 יהיה טוב עבור ערוצי הטלויזיה המובילים.
————–
בואו להתעדכן בכל מה שקורה בעולמות המדיה בקבוצת הפוש הייעודית של כסית בווטסאפ – בלי חפירות, בלי דיבורים, רק קישורים לאייטמים חדשים. להצטרפות לחצו כאן.