חינוך

איך להעניק לילדים תחושת עצמאות ובטחון?

אילוסטרציה: envato

איך נוכל לתת לילדים שלנו את הכוח להאמין בעצמם ולהרגיש בטוחים בדרך שלהם וביכולת שלהם לעשות ולהגשים את אשר על ליבם. אומנם ישנם ילדים שחשים חזקים ובטוחים יותר באופן טבעי והם בעלי אופי מוצק יותר משל אחרים, אך באמצעות למידה והתנהגות נוכל לאפשר זאת גם לילדים להם הדבר פחות טבעי ולהפוך אותם לבטוחים ועצמאיים. כי בסופו של דבר ילדים הם ספוג, וכל מה שתלמדו אותם, באופן דביר או לא, יקלט בראשם ויהפוך להיות להרגל ולטבע שלהם.

לימדו לשחרר ולאפשר

על מנת לבנות בילדים ביטחון ועצמאות עלינו לאפשר להם לגדול ולהתפתח כך שיוכלו לממש את עצמם ולהביא את מחשבותיהם ורעיותיהם לידי ביטוי בצורה חופשית. עלינו לשחרר, לאפשר ולסמוך עליהם ולא לגונן ולהגן בכל מצב ואופן, לאפשר להם מרחב ומקום להיות הם עצמם ולתת להם להרגיש שהם אהובים, ללא תנאים וסייגים, גם אם הדבר אומר כי לעיתים יהיה עליכם לוותר על הגבולות שלכם ולשחרר לחץ. אז באילו פעולות ממולץ לנקוט ואילו הרגלים לאמץ על מנת לצקת בילדיכם תחושות עצמאות וביטחון. קראו וגלו.

מילים טובות ומחזקות – כשצריך!

הילדים שלכם עשו משהו טוב, שבחו אותם באמצעות חיבוק ומילים טובות, פעולות אלה מלמדות את הילדים לחזור על פעולות חיוביות שעשו וזאת מכיוון שלאחריהן יזכו ביחס אוהב ונעים. הקפידו לא לפזר תשבוחות בקלות אלא להקפיד לחזק רק פעולות חיוביות במיוחד.

חפשו יחד פתרונות

הילד פונה אליכם בבעיה? זיהיתם מצב בו הוא מוצא עצמו מתוסכל או כועס? שוחחו יחד איתו ונסו להבין את מקור התסכול ולעזור לו למצוא פתרון למצב שהתעורר. אל תכבירו בשאלות של מדוע ומה תעשה על מנת להתמודד אלא היו שותפים למציאת הפתרון וסייעו באיתור דרכי התמודדות.

ביקורת בונה – עם הכוונה וכוונה

ביקורת בונה היא ביקורת שמציעה דרך חדשה ופתרון אפשרי ולא רק נוזפת, מדובר בהערות והארות המציעות אלטרנטיבה ומכוונות להצלחה ולתשובה אפשרית המרמזת מה ניתן ללמוד ממצב זה וכיצד לשפרו.

הכלה, סלחנות ואהבה

כדי לפתח תחושת ביטחון ולעודד עצמאות, ילדים צריכים להרגיש בטוחים, אהובים ומוכלים, לדעת שאוהבים אותם ללא גבולות וללא תנאים, לא חשוב מה יגידו ואיך ינהגו. העבירו לילדים שלכם על בסיס יומי מסר זה, באמצעות מילים והתנהגויות והשרישו בהם את הידיעה שאיתכם הם תמיד בטוחים, מוגנים ואהובים.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות