בריאות

בדיקות קורונה לילדים: לא מהירות כמו שחשבנו

אילוסטרציה אילוסטרציה

החל מיום רביעי 18.8.21 ילדים מעל גיל 3 יכללו במסגרת מגבלות התו הירוק. מה המשמעות? גילאי 3-12 יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית על מנת להיכנס אל מקומות הפועלים במסגרת התו. ילדים מעל 12, שאינם מחוסנים, ידרשו גם כן להיבדק.

במסגרת ההכנות לתו הירוק נפתחו ברחבי הארץ עשרות מוקדים לבדיקה מהירה, ובסך הכל מדובר כרגע ב- 120 נקודות בדיקה מהירה לקורונה. בדיקה מהירה תקפה ל- 24 שעות ובדיקת PCR תוקפה ל- 72 שעות.

מי שמבקש להיבדק בבדיקה המהירה צריך להציג תעודות זהות. כאשר מדובר בילדים מתחת לגיל 16 יש צורך בהורה מלווה. הבדיקה נעשית באמצעות מטוש, בדומה לבדיקת ה- PCR. מחיר הבדיקה לילדים עד גיל 12 הוא ללא עלות. ילדים בני 12 ומעלה אשר טרם התחסנו יאלצו לשלם על הבדיקה.

מהיר? לא ממש

אם תרצו ללכת לבית מלון, בריכה, לסרט, למוזיאון או לאחת מאטרקציות הקיץ הפועלות כרגע, יהיה עליכם להציג את הבדיקה השלילית. נכון לרגע זה את מרבית מתחמי הבדיקות מפעילה מד"א, והן פרוסות מהצפון ועד אילת. כבר עכשיו נרשמים תורים ארוכים בעמדות הבידוק. בעיר תל אביב, המונה כ- 100,000 ילדים בקירוב, יש רק 3 עמדות בידוק מהיר.

בעבור בדיקה לילד מעל גיל 12, שטרם הספיק להתחסן או התחסן רק במנה אחת, יהיה צורך לשלם, וכדאי שתכינו כסף מזומן כי בעמדות הבידוק של מד"א לא ניתן לשלם בכרטיס אשראי, אלא רק באמצעות אתר האינטרנט שלהם עם קישור מיוחד. בירוקרטיה מסובכת ופחות יעילה כאשר אתם מחכים בתור. כבר אתמול, התור במתחם הבדיקות המהירות בגני יהושע בתל אביב הגיע לשעתיים המתנה.

"אין מספיק מתחמים בתל אביב", סיפרה לנו אחת האימהות שלקחה את בנה להיבדק כדי שמחר יוכלו ללכת לקולנוע. "אנחנו גרים במרכז העיר אז נאלצו לנסוע אל צפון העיר ורק ההגעה אל המתחם, ההמתנה הארוכה והנסיעה בחזרה הביתה לקחה לנו בסך הכל 4 שעות. גם התוצאה לא הגיע תוך חצי שעה, אלא שלוש שעות. אם זה הולך להימשך ככה, אנחנו פשוט נוותר על הצגות ובריכות ונישאר בבית".

סיימתם להיבדק? במד"א מבטיחים כי התוצאות יגיעו אליכם בתוך 30 דקות אל הנייד, אך גם כאן לא מדובר בדקות מדודות על השעון, וכדאי לקחת בחשבון כי הזמן עד להגעת התשובה יכול להיות ארוך יותר.

על פי רשימת מתחמי הבדיקות המהירות של משרד הבריאות, בעיר הנופש הישראלית, אילת, הנמצאת כרגע בתפוסה מלאה, יש 2 מתחמים כאלה בלבד. האחד בשדרות התמרים בתחנת מד"א והשני במלון דן פנורמה בעיר. מאחר והילדים השוהים בחופשה בבתי המלון יצטרכו להציג בתוקף בכל 24 שעות, טרם ברור עד כמה יעיל יהיה מערך הבדיקות המהירות לנוכח כמות השוהים במקום.

יש לציין כי הבדיקות המהירות אותם קונים בבתי המרקחת אינם תקפות לתו הירוק, אלא רק במתחמים שאושרו על ידי משרד הבריאות.

מה עושים אם הבדיקה יוצאת חיובית?

אם הבדיקה שלילית היא תקפה ל- 24 שעות ותיתן לילד את האפשרות להיכנס למקום הפועל על פי התו. אך אם הבדיקה חיובית, על-פי הנחיות משרד הבריאות, תידרשו להיכנס לבידוד באופן מיידי ולבצע בדיקת PCR רגילה דרך קופות החולים או במתחמי היבדק וסע.

רשימת מתחמי בדיקות קורונה מהירות 

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות