חינוך

הסתדרות המורים: "התעלמות הממשלה מגני הילדים – הפקרות לשמה"

אילוסטרציה אילוסטרציה

יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, אומרת כי מתווה 'למידה בטוחה' שהסכימו עליו אמש ראש הממשלה, שרת החינוך, ושר הבריאות לא כולל את גני הילדים וכי ישנה התעלמות מוחלטת מסקטור זה.

דדון אומרת כי: "מי שקורא את המתווה לא מאמין. כאילו אין גני ילדים במדינת ישראל. ישנה התעלמות מוחלטת מ-15,000 גנים ומ-20,000 גננות וממאות אלפי ילדים ומשפחותיהם".

מתווה למידה בטוחה, עליו סיכמו אמש (ב') ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, עוסק בצמצום התחלואה והגברת ההתחסנות בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים. על פי המתווה, תלמידי כיתות ח׳-יב׳ בערים אדומות יילמדו באופן פרונטלי, כל עוד מספר המתחסנים בכיתה יעלה על 70%. במידה ואחוז המתחסנים יהיה נמוך מ-70%, הכיתה תעבור ללמידה מרחוק.

רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית. בנוסף, כיתות א'-ז' יפעלו על פי מתווה "מגון חינוך". מטרת המתווה היא צמצום התחלואה ומניעת הצורך בסגירת מוסדות לימוד. המתווה שהוסכם אמש אינו מתייחס כלל לגני הילדים.

לדברי דדון ההתעלמות במתווה מהגנים הופכת אותם למוקדי הדבקה. "רוצים לצמצם את התחלואה בבתי הספר. אך מה בנוגע לגנים? ידוע שילדים בגילאי גן נדבקים ומדביקים בתדירות גבוהה יותר מתלמידים הלומדים בבתי הספר".

עוד היא מוסיפה כי ההתעלמות הזאת תביא בסופו של דבר לסגירה של גנים. "השלכות של ילד הנכנס לבידוד משפיעות ישירות על משפחתו, על יתר ילדי הגן ועל הגננת והסייעת. בדיוק כמו בבתי הספר. בסופו של דבר ההדבקות הרבות והבידודים יביאו לסגירת גנים ולריתוק של ההורים לבית כדי לשמור על הילדים. השאירו במתווה הזה חור ענק. אני קוראת לממשלה להתייחס מיד לנושא הגנים ולא להפקיר את הגננות והילדים".

גם אל מערך הגנים הפרטיים אין כל התייחסות ובעלות הגנים מוצאות עצמן ללא מתווה ברור ומדויק. לוסי חדידה, מנכ"לית ארגון "גנים ברמה אחרת" המאגד למעלה מ- 150 גנים פרטיים מוטרדת מאוד מהמצב. "הורים רבים ביטלו את הרשמתם לספטמבר, הורים אחרים לא מוכנים להכניס את הילדים לפני אוקטובר. במצב זה נגרם למעונות היום הפרטיים נזק כלכלי משמעותי בעוד הם מחויבים לשכירויות, משכורות וחשבונות שוטפים ויש חשש לסגירת המסגרות באופן סופי. המצב היום יביא או לסגירה של גנים רבים או לעלות גבוהה יותר להורים שבטוח לא יוכל לתת מענה לכלל ההורים ברגע ששכר הלימוד יהיה גבוה יותר".

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות