איכות חיים

הנזירה שפרשה מחיי הפרישות

היום, בתקופת קורונה, כשהשמים חצי סגורים, לא צריך להרחיק עד המזרח הרחוק כדי למצוא מענה לשאלות. אפשר פשוט להגיע למרכז 'דהרמה' במושב נאות גולן, מרכז להתפתחות אישית ורוחנית בגישת לב מוביל – מדיטציה מהלב – אותו מנהלת גיתה, יהודית גליק
מתוך סדנה במרכז דהרמה

שווה להכיר את גיתה – יהודית גליק, ואת סיפורה המיוחד. אחרי שלמדה טרילותרפיה אצל ניסים אמון, נסעה ללמוד במנזרים בקוריאה, ביפן ובתאילנד, הפכה לנזירת זן בודהיסטית – ולאחר 3 שנים התירה את נדריה וחזרה מהמזרח לכאן, אל מרכז ה'דהרמה' שהקימה בנאות גולן. היום היא מסייעת לאנשים לחזור ולמצוא את האושר שלהם, למצוא שקט ולעבור תהליך אישי במתחם. הנה מה שיש לה לומר:

"עברתי תהליך של התפתחות בגישתו של ניסים אמון וחיפשתי מקום לפרוח ולהתפתח בו, אבל לא מצאתי בארץ מקום שהוא אכסנייה ללבבות של אנשים. נסעתי למנזרים ולאשראמים, הייתי בקוריאה, ביפן ,צרפת ותאילנד ולמדתי לעומק על הבודהיזם ובמיוחד על על זן בודהיזם בצורתו הפרקטית. נכנסתי לעומק המנזרים וחשבתי שאלה החיים שאני רוצה.

התחלתי להתנדב במנזר של זן המאסטר טיך נאט האן, שם אימצו אותי בחום והתחלתי תהליך של התנזרות". "אחרי 3 שנים כנזירה, הגעתי להודו לריטריט של טנטרה לבנה, שם הבנתי שתקופת הנזירות שלי הסתיימה. התרתי את הנדרים והחזרתי את הגלימה.

"התרתי את הנדרים". גיתה, יהודית גליק

"גיליתי שכולנו רוצים בבסיס דבר אחד – אושר ושקט נפשי. כדי להגיע לשם יש לנו דרך לעבור, פצעים לרפא ועבודה פנימית לעשות. לכן הקמתי את מרכז ה'דהרמה' ברמת הגולן, מנזר פרטי בו כל אחד יכול להגיע ולעבור את התהליך שמתאים לו. בין אם מדובר על סדנת סוף שבוע, או על שהייה ארוכה.

"ה'דהרמה' מציעה לימודי מדיטציה למנחים במסלול דו שנתי. ניתן לקחת רק חלק מהתוכנית בתיאום עם גיתה. כמו כן יש , סדנאות סופשבוע, אירועים, ערבי מבוא ומרחב מכיל ומקבל המאפשר לכל אחת ואחד למצוא את השקט שהלב שלו מחפש, בקצב ובדרך האישית שלו.

"למי מתאים להשתלב בדהרמה? בגדול, כל מי שרוצה להוסיף לחיי היום יום קצת פילפל ומלח- עומק ואיחוד טעמים, מוזמן להצטרף לאחת הפעילויות הקרובות בדהרמה של גיתה בגולן או במרכז 'דהרמה'. מי שרוצה להעביר את זה הלאה, מוזמן להגיע אל קורס מדיטציה למנחים במסלול דו שנתי. קורס זה מתקיים גם במרכז הארץ.

מתוך הסדנאות במרכז דהרמה

"אני מאמינה שהחיים שלנו הם סופרמרקט. אנחנו ממלאים את העגלה שלנו, וכשהיא מלאה – מגיע תור התשלום – המחיר שאנחנו משלמים על הבחירות שלנו. האתגר שלנו בחיים הוא ללמוד להכניס לעגלה שלנו רק את הדברים שעבורם אנחנו מסכימים לשלם את המחיר, לוותר על אלה שהמחיר שלהם יקר מדי עבורנו ולאזן בין המשאבים שאנחנו מוציאים לאלה שאנחנו מקבלים. אנחנו רוצים לחיות בשקט ובשלווה כשאנחנו משיגים את המטרות שלנו מתוך מודעות. ה'דהרמה' הוא המקום בו מתאפשר ללמוד לחיות כך".

לחצו כאן לאתר הדהרמה של גיתה, יהודית גליק

———————

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות