אוכל

תכירו, האגוז של המלך

אגוזים הם מסוגי המזון הטובים והבריאים שיש, ומעל כולם מתנשא – ובצדק – אגוז המלך. הנה למה
אגוזי מלך. בריאים במיוחד, לא זקוקים לקלייה

אגוזים, ברובם, עשירים בסיבים תזונתיים והם מקור מצוין לחומצות שומן בלתי רוויות ונוגדות חמצון. על פי מחקרים, אגוזי מלך מספקים לגוף נוגדי חמצון רבים יותר וזה, רק חלק מהיתרונות הבריאותיים שלהם. אגוזי מלך הם המלך שבאגוזים, ולא סתם הם הראשונים ברשימה מכל שאר האגוזים בשל היתרונות הרבים שלהם.

מבין כל האגוזים והצמחים התזונתיים, אגוזי מלך מכילים את הכמויות הגבוהות ביותר של נוגדי חמצון. 100 גרם של אגוזי מלך מכילים 20 מילימול (יחידת משקל מולקולרית) של נוגדי חמצון, אשר מאוד מועילים במניעת מחלות לב.

בנוסף, הם מכילים חומצות שומן אומגה 3 טבעיות, אשר מסייעות להוריד את הכולסטרול הרע ולהעלות את הכולסטרול הטוב. תזונאים ממליצים לשלב את אגוזי המלך כנשנוש או כתוספת לארוחה בכדי לשמור על בריאות לב תקינה.

מחקרים הראו שאנשים שהוסיפו לתזונה שלהם, כחלק מתזונה בריאה, מספר אגוזי מלך ביום, הראו שיפור גם במדדי לחץ הדם שלהם. ניתן להכניס אגוזי מלך כחלק מתזונה בריאה מכל סוג, אך יש מספר מחקרים המראים ש"תזונה ים תיכונית" המשלבת אגוזי מלך, יכולה גם להפחית את הסיכון לתסמיני יתר לחץ דם.

חופן אגוזים מכיל כמעט כמות כפולה של נוגדי חמצון מאשר בכל סוגי האגוזים ובנוסף, הם מכילים כמות גדולה של חלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים ואין בהם לקטוז או גלוטן. מחקרים שנעשו לאורך שנים קשרו בין צריכה סדירה של אגוזים ובין הפחתה בסיכון ללקות במחלות לב, בסוגים מסוימים של סרטן, באבני מרה, בסוכרת מסוג 2 ועוד.

מחקרים נוספים אישרו את הטענה הבריאותית כי לחופן אגוזי מלך (כ-30 גרם) ביום יכולה להיות השפעה חיובית על גמישות כלי הדם ובכך לסייע בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם. בנוסף, גם מחקר אפידמיולוגי משנת 2020 קשר בין אכילת חצי מנה אחת של אגוזים, כגון אגוזי מלך, לבין ירידה בסיכון למחלות לב וכלי דם הכוללות מחלות לב ושבץ.

שילוב אגוזים בתפריט היומי יכול לסייע בהפחתת רמת הכולסטרול הרע בדם, מהגורמים הראשיים למחלות לב. האגוזים מכילים שומנים בריאים ומפחיתים את הסיכון להצרה בעורקים שעלולה להוביל להתקף לב.

יתרון נוסף הוא שאת אגוזי המלך נהוג לאכול ללא קלייה שפוגעת באיכות של נוגדי החמצון, ובכך משיגים את היעילות הכי טובה של נוגדי החמצון.

אגב, אגוזי מלך הם גם מקור טבעי נהדר למלטונין, ההורמון האחראי לוויסות השינה והערות שלנו. בשל העובדה שמלטונין כבר מסונתז על ידי הגוף, אגוזי המלך מגבירים את רמות המלטונין בדם, ולכן מקדמים שינה טובה יותר.

ואל דאגה, זה לא יהרוס לכם את הדיאטה משום שהאגוזים מסייעים לתחושת שובע שיכולה למנוע אכילת יתר ועלייה במשקל. רק כמו בכל דבר, אל תגזימו עם הכמות, אכילה מתונה של מספר אגוזי מלך ביום יספיקו לכם לקבל את כל היתרונות הבריאותיים הטמונים בהם.

————————–

קורין שבת

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות