בריאות

מרוויחים פחות, נהנים יותר מסקס: מה המשמעות של להיות אטרי יד ימין?

לשמאליות יש השפעות רבות על ההתנהלות של בעליה – מהקושי בתפעול מכשירים יומיומיים המיועדים לימניים, ועד יתרונות וחסרונות בריאותיים שטרם הוסברועל כך בכתבה הבאה
איטר יד ימין שמאלי כותב במחברת אילוסטרציה: envato elements

להיות שמאלי (כלומר כשהיד הדומיננטית היא יד שמאל ולא ימין) אולי נשמע רומנטי ויצירתי, אבל שמאליות טומנת בחובה גם לא מעט מורכבויות. חלקן מתבטא בדברים היומיומיים והקטנטנים, שרובם ככולם יועדו לימניים, החל מהקושי לגזור במספריים, לרכוס את רוכסן המכנסיים או לעבוד עם עכבר מחשב. הדבר מתבטא אפילו בהשתכרות, הנמוכה יותר בכ- 10 אחוז אצל אטרי יד ימין.

להיות איטר יד ימין לא מסתכם רק ביד הדומיננטית שכותבת או מציירת הפוך, אלא במוח עצמו שמתנהל, חושב ומארגן דברים בצורה אחרת. הנה כמה עובדות מרתקות על האנשים שעושים הכל הפוך.

ספורטאים טובים בעלי יתרון מובהק על היריבים

כשמאליים, אתם תגלו שקל לכם הרבה יותר מלימניים להשתלב במשחקים ולהתמודד מול יריב, שיהיה לרוב ימני, ובכך להשאיר את המתחרה בעמדת נחיתות ולרוב, אפילו לנצח בקלות.

 

נוטים לסבול יותר מהפרעות בשינה

אולי לא שמעתם עליה, אך ישנה תופעה הנקראת "(periodic limb movement disorder (PLMD" ואנשים שמאליים נוטים לסבול ממנה יותר מאנשים ימניים. תופעה זו מתבטאה ברפיון לא רצוני של הידיים והרגליים בזמן השינה, ומצב זה אינו ניתנת לריפוי.

 

לוקחים דברים ללב

מחקר גילה כי אנשים שמאליים שצפו בסרטונים מפחידים, היו בעלי סיכוי גבוה יותר לגלות סממנים פוסט טראומטיים, וחוו רגשות בצורה שלילית ורגשנית יותר. בנוסף, נוטים שמאליים לקחת דברים ללב ולהגיב באופן רגשני ואף היסטרי גם במצבים רגילים.

 

יצירתיים – הרבה יותר מאחרים

מדענים גילו כי שמאליים טובים יותר בהתמודדות עם משימות מורכבות, חושבים מחוץ לקופסא ויודעים למצוא בקלות יחסית פתרונות מעניינים ויצירתיים, עובדה שבהחלט שומרת על מוחם חד, פעיל במיוחד ובריא.

 

נהנים יותר מיחסי מין (כן כן)

סקר שנעשה לאחרונה גילה כי שמאליים מקיימים יחסי מין הרבה יותר טוב מימניים, כאשר מבין 10,000 נשאלים רק 14 אחוזים דיווחו כי הם מרוצים מחיי המין שלהם בעוד 86 אחוזים מהשמאליים דיווחו כי הם ממש מרוצים מחיי המין שלהם.

 

פחות דלקות

שמאליים נוטים לחלות פחות בדלקות פרקים ובכיבים בקיבה.

 

האם שמאליות עוברת בגנים ?

מחקרים גילו כי כאשר אם המשפחה ימנית ואילו האב שמאלי, יהיו פחות ילדים שמאליים, ואולם במצב ההפוך – כאשר האם שמאלית והאב ימני ייוולדו יותר ילדים שמאליים. ובמילים אחרות, משקלה של האם בקביעת הדומיננטיות של הילד גדולה משמעותית.

ועוד עובדה קטנטנה ומעניינת שוודאי לא ידעתם על קיומה – ג׳ינס לויד, וטרינרית באוניברסיטת ג׳יימס קוק, מצאה כי 50 אחוזים מהכלבים הם שמאליים. אה וכל הקנגרואים שמאליים 🙂

——————-

ד"ר רונן מנדי

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות