אוכל

חגים וזמנים לששון ולמשקל: איך שורדים את ארוחות החג?

חודש שלם של חגים ומועדים ואירועים: איך נוכל לשמור על המשקל בלי לוותר על הארוחות המפנקות?
איש שמן מצחיק בירה עוף מטוגן צילום: envato elements

תקופת החגים מאופיינת בחופשות מפנקות, טיולים וזמן איכות של משפחה ביחד, אך בעיקר מאופיינים ימים אלה בכמויות אוכל בלתי נגמרות, כשאנו מדלגים (או מזדחלים) מארוחת חג אחת לאחרת. כמה מבאס שבלי לשים לב אנו עולים בחודש החגים המרוכז הזה לא מעט במשקל. הנה כמה עצות שיעזרו לשמור על המשקל, מבלי לוותר על מאכלי החג הטעימים.

כולנו יודעים, שכמו בכל דבר בחיים, הסוד הוא במידה ובשמירה על איזון. לכן, לא צריך ואין סיבה לוותר על שלל מאכלי החג המיוחדים והטעימים, ומותר לטעום מהכל ולהנות מהכל – בצורה סבירה ושקולה.

אל תוותרו על שתיית מים – הרבה מים!

כן כן, מים. לפני שאתם מתיישבים לאכול, מלאו לעצמכם שתיים ואפילו שלוש כוסות של מים, וליגמו אותן לאט. פעולה זו תאזן את תחושת הרעב, תעניק תחושה של מלאות ושובע ואז פשוט תאכלו פחות, הרבה פחות. בנוסף, מים תורמים לתהליך העיכול התקין ומזרזים את קצב חילוף החומרים בגוף.

 

הגדילו את הסלט, הקטינו את הפחמימות

אין דבר נפלא יותר מירקות מלאים בויטמינים, מינרלים וכמובן דלים בקלוריות. ירקות טריים או מאודים יעניקו תחושה של שפע בצלחת ומלאות בבטן. פנקו את עצמכם בשלל ירקות טעימים והקטינו את המנות האחרות, עשו לכם צלחת שמחה וצבעונית המורכבת למשל מסלט כרוב, סלט עלים טרי, סלט ירקות צבעוני, ירקות בתנור ושעועית מוקפצת.

 

ותרו על אלכוהול ושתייה מתוקה

נסו לוותר על שתיית אלכוהול ועל שתייה ממותקת. מדובר בקלוריות רבות שנכנסות לגוף לחינם. ואם קשה לכם להתאפק, וממש מתחשק לכם לשתות, הגבילו את עצמכם לכוס אחת בלבד מהמשקה המועדף עליכם.

 

אל תגיעו מורעבים לארוחות החג

אל תרעיבו את עצמכם יום שלם, רק כי אתם יודעים שבערב תאכלו לשובע. כשמגיעים רעבים לא מצליחים לשלוט בדחף להעמיס מכל הבא ליד, ואוכלים בלי אבחנה ובלי גבול. אכלו משהו קטן כארבע שעות לפניי הארוחה. זו יכולה להיות פרוסת לחם, מנת פרי טעים או ירקות חתוכים עם גבינה. רק אל תוותרו על משהו קטן שימלא מעט את הבטן וימנע מכם להגיע מורעבים לארוחה.

 

אין ״רק לטעום״ – אל תגנבו ביס פה ביס שם

אנשים נוטים לעמוד מול הסירים ולטעום, או לנשנש ביס פה ביס שם מהשולחן. הימנעו מפעולה זו ואל תאכלו ״על הדרך״. אכילה זו תוסיף לכם קלוריות ולא תעניק תחושה של שובע, כי מבחינתכם לא באמת אכלתם, אלא רק טעמתם. אכלו את ארוחות החג בצורה מסודרת, סביב השולחן, תוך תשומת לב למזון אותו אתם בוחרים להכניס לגופכם. מודעת היא המפתח לשמירה על המשקל, בתקופת החגים ובכלל.

לסיכום, אין סיבה שלא נהנה מארוחות חג מגוונות וטעימות אך חשוב להיות מודעים למזון וקשובים לגוף, לאכול במידה ולבחור במזונות דלי בקלוריות ולהקפיד לאכול מעט מאלו שלא, ללעוס לאט ולאכול בנחת. והכי חשוב, להנות מכל ביס ביס. בתיאבון.

————

חגית זהבי

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות