אוכל

בירה? בהחלט! בואו נרים כוס של בריאות

בירה, כנראה המשקה האלכוהולי הראשון שייצר האדם, היא לא רק משקה נהדר למפגשים חברתיים ולצפיה באירועי ספורט. מסתבר שבמינון מתון היא טובה מאוד לבריאות
בירה. טעימה, מרווה ובמינון מתון גם טובה לבריאות בירה. טעימה, מרווה ובמינון מתון גם טובה לבריאות

לא, אנחנו לא ממליצים לכם להפוך לצרכני אלכוהול, אבל אם כבר בא לכם לשתות משהו, הגיע הזמן לדבר על בירה. היא לא סתם משקה חברתי נפוץ, יש בה גם יתרונות בריאותיים. יש אפילו מחקרים מהשנים האחרונות שטענו שצריכת בירה במינון מתון יכולה להגן על בריאות הלב ולאזן את הסוכר בקרב חולי סוכרת.

את הבירה מכינים על בסיס שעורה, שעברה הנבטה וייבוש חלקי, שממנו מתקבל לתת. הלתת עובר תסיסה עם שמרים, היוצרים את האלכוהול ואת הגזים שבמשקה. הטעם המריר והאופייני מתקבל מתוספת כשות, צמח המעניק לבירה גם טעם וגם יתרונות תזונתיים בריאותיים.

השעורה היא צמח ממשפחת הדגנים, ועשירה בפחמימות, המהוות את מצע האנרגיה לתסיסת והתרבות השמרים. כמו דגנים אחרים, גם השעורה מכילה כמות גבוהה של ויטמינים מקבוצה B, ולכן גם הבירה נחשבת לדרך בריאה וטעימה לאספקת ויטמינים חשובים אלו. בנוסף לכך, מכילה הבירה מינרלים שמקורם בלתת השעורה, המהווה את הבסיס למשקה: אשלגן, מגנזיום ואבץ. בבירה יש גם נוגדי חמצון ממשפחת הפוליפנולים ופלבנואידים. מחקר שפורסם בכתב העת מוביל בתחום התזונה מצביע על כך שהרמות של חומרים נוגדי חמצון עלו בדמם של צרכנים מתונים של בירה.

מחקרים רבים מראים כי צריכה מתונה של בירה ואלכוהול יכולים להוריד משמעותית תחלואה לבבית. חלקם דרך העלאת רמות HDL או הורדת הצמדות טסיות. ישנם מחקרים כי שתיית בירה מורידה סמני דלקת הקשורים קשר ישיר לתחלואה לבבית. תכולת הפוליפנולים (נוגדי חמצון) בבירה אמנם נמוכים משמעותית מיין אדום, אך האפקט נוגד החמצון על הכולסטרול הרע LDL היה זהה בין צרכני היין ולבין צרכני הבירה.

לבירה השפעה מיטיבה ומובהקת על תפקודי הגוף. לא מדובר רק בשיפור מצב הרוח, אלא בשיפור של מדדים פיזיולוגיים, שנצפו במחקרים קליניים מבוקרים בקרב אוכלוסיות גדולות. מחקר אחד מצא כי גברים ונשים ששתו באופן יומי ומתון בירה במשך 30 ימים ברציפות, הראו שיפור מובהק בתפקוד מערכת החיסון כמו – רמות ציטוקינים, ריכוז המוגלובין וספירת תאים לבנים. מסקנת החוקרים הייתה כי בירה מסייעת לגוף להתמודד טוב עם מחלות ואף למנוע אותן, בעיקר בקרב נשים.

מחקרים עדכניים מראים שבירה יכולה להוריד את הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת, מסייעת לזיכרון ותורמת למצב הרוח.

אוקיי, עד כן הכל טוב ויפה, אבל האם בירה תגרום לנו להשמין? התשובה, היא כמו כל דבר בחיים, תלוי. כמה אתם שותים? פחית בירה של 330 מ"ל מכילה כ־145 קלוריות ויחסית זו לא כמות גבוהה. כל עוד הכמות ששותים מתונה ומפוזרת לאורך השבוע. היתרונות הבריאותיים של שתיית בירה יגיעו אם תשתו כמות מתונה לאורך השבוע, ולא אם תהפכו לצרכני אלכוהול מפריזים. מה זו כמות מתונה? פחית/בקבוק אחד ביום.

———————–

אסינה ענת ארדר

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות