אוכל, איכות חיים

באפס מאמץ: המאכלים שישמרו לכם על שיניים יפות, חזקות ובריאות

שמירה על שיניים בריאות ויפות לא חייבת להיות מלווה בטיפולים ותכשירי טיפוח יקרים. אם תקפידו לאכול את המאכלים הבאים, תיהנו מפה נקי ורענן ומשיניים יפות ובריאות
אילוסטרציה: envato elements

נכון שבריאותו של הפה נגזרת לא פעם מגנטיקה שאנו תלויים בה, אולם חשוב לדעת שגנטיקה אינה גזרת גורל, ובאמצעות בחירה נבונה בסוג המאכלים שכדאי ומומלץ לאכול, נוכל לשמור על בריאותו של הפה ביעילות ובקלות.

שורש ליקוריץ

בשורש הליקוריץ המיובש ישנן תרכובות אשר בכוחן לסייע ואף למנוע עששת וסוגים שונים של מחלות חניכיים, וזאת בשל חומרים פעילים העונים לשם ליקוריקידין וליקוריסופלבן A. חשוב לשים לב כי על מנת ליהנות מיתרונות אלה, יש לצרוך שורש ליקוריץ בצורתו הטבעית ולא כממתק מלאכותי. אגב, לעיתים תמצאו מרכיבים ממנו במשחת השיניים שלכם.

מים, פשוט שתו הרבה מים

כל כך פשוט וזמין לכולנו ובכל זאת אנשים רבים פשוט לא שותים מספיק מים, וחבל. השיניים שלנו מפיקות ממים תועלת רבה – הם מנקים את פינו ממזון שנדבק בין השיניים ושומרים על רמות גבוהות של רוק, דבר המגן מפני עששת מכיוון שהרוק מכיל חלבונים ומינרלים המנטרלים את החומצה שפוגעת בשכבת השן החיצונית. הקפידו לשתות הרבה מים, למען שמירה על בריאות הגוף כולו והפה בפרט.

 

תה ירוק

בתה הירוק ישנם קטכינים שהם נוגדי חמצון עוצמתיים המונעים התפתחותם של חיידקים הגורמים למחלות חניכיים. מחקר אשר נערך ביפן בשנת 2009 מצא כי לנבדקים אשר צרכו תה ירוק באופן קבוע היו חניכיים בריאות יותר מאשר לנבדקים ששתו תה ירוק בכמויות קטנות יותר.

 

הכי פשוט, הכי טעים – ירקות ופירות

הפירות והירקות שאנו אוכלים רווים במים, ויטמינים וסיבים, והם תורמים רבות לניקיון השיניים, מכיוון שאכילתם מצריכה מאיתנו ללעוס טוב ובאופן יסודי וממשוך, פעולה זו מעודדת ייצור רוק אשר שוטף את החומצות ושאריות המזון ומסלק מהפה חיידקים.

לניקוי יעיל במיוחד מומולץ לאכול פירות המצריכים כאמור לעיסה ארוכה וטובה דוגמת; גמבה, גזר, מלפפון, תמר צהוב ותפוח. בנוסף, מזונות אלה רווים באשלגן, אשר מסייע לשיפור צפיפות העצם ומונע מהדם להפוך לחומצי מדי, מצב העלול להפחית את רמת הסידן בשיניים.

 

צימוקים

צימוקים הם מקור מצוין לפיטו-כימיקלים אשר בכוחם לחסל חיידקים הגורמים לחורים ולנזקים בשיניים. כמו כן, הם נטולי סוכרוז (סוכר מעובד) ולכן עדיפים על פני כל שתייה או מזון המכיל סוכר מעובד.

לסיכום, ישנן דרכים פשוטות ויעילות ואפילו מאוד טעימות אשר יסייעו לכם בשמירה על נקיונן ובריאותן של השיניים. פשוט סגלו לעצמכם הרגלים קטנים, נפלאים פשוטים אלה.

————————

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות