בריאות

נראה קטן אבל יכולותיו ענקיות: המלח האנגלי

למלח האנגלי הפשוט והטבעי איכויות וסגולות מופלאות שוודאי לא העליתם בדעתכם, והשימוש בו יעיל למגוון תחומים מפתיעים – קראו וגלו מהם
מלח אנגלי

המלח האנגלי, או בשמו המדעי "מגנזיום גופרתי", הינו בעל סגולות כה רבות עד כי קשה למנות את כולן. הוא יודע להסיר שומנים מכלי הבישול, לשפר את איכות הצמחים ואפילו לטפל בעור. הנה כמה מיתרונותיו ושימושיו המפתיעים (והבלתי צפויים) של המלח האנגלי והחביב.

ניקוי יסודי של עור הפנים

על מנת ליהנות ממראה עור פנים זוהר ומבריק, אין צורך בהוצאת כספים רבים על מסיכות פנים ותכשירים יקרים (ולרוב ממש מיותרים), אלא להשתמש בתכשיר פשוט המיועד לניקוי פנים, שאליו מוסיפים מלח אנגלי, שמרכיביו עושים פלאים לעור הפנים ומנקים אותו ניקוי עמוק ויסודי.

איך עושים זאת? טוחנים את המלח האנגלי דק ככל האפשר, עד שמרקמו הופך אבקתי, מערבבים עם אחד מתכשירי ניקוי הפנים שלכם, מורחים על העור ומעסים בעדינות. לאחר עיסוי העור שטפו את הפנים במים חמימים וייבשו במגבת. חשוב להימנע מאזור העיניים.

המלח האנגלי טוב במיוחד לטיפול ב״שחורים״, אותן נקודות שחורות המופיעות בפנים ובאזורי האף, ונובעות מנקבוביות שנסתמות בשל תאים מתים ושומנים טבעיים המופרשים מהעור. על מנת לטפל בשחורים יש להוסיף כפית של מלח אנגלי לכוס מים רותחים, לערבב היטב בשילוב 3 טיפות של יוד, לתת לתערובת להתקרר ולאחר מכן לטבול צמר גפן ולמרוח בעדינות על הראשים השחורים עם האצבעות, להפעיל מעט לחץ סביב הראש השחור – עד שזה יצא החוצה מן העור.

 

הברקת קרמיקה וחיסול כתמים קשים. כן, קראתם נכון!

מלח אנגלי הוא מבריק טבעי ומושלם, שיאפשר לכם לקרצף משטחים מוכתמים ביעילות ובקלות רבה. המרכיבים המצויים במלח אנגלי מאפשרים לו להצטיין גם בניקוי אבנית וכתמים קשים ולהעניק מראה מבריק לחלוטין.

יש לשפוך לקערה כמות שווה של מלח אנגלי ונוזל כלים ולערבב היטב עד לקבלת מרקם משחתי ואחיד, שאותו יש למרוח על המשטח המלוכלך ולגרד בעדינות באמצעות ספוג קשיח.

 

יש מלח אנגלי? לא צריך דשן לעציצים

כדי להיות חזקים ובריאים, זקוקים הצמחים שאנו מגדלים לחומרים שיזינו אותם על בסיס קבוע, דוגמת מגנזיום וגופרית אשר מצויים שניהם במלח האנגלי. פנקו את הצמחים שלכם אחת לשבועיים ופזרו עליהם מעט מלח אנגלי, זאת על מנת להגביר את הפעילות של חומרים אחרים הנמצאים באדמה ושאחראיים לקיומו, כגון זרחן, אשלגן וחנקן.

 

מסיר שומנים טבעי

אין צורך לרכוש מסיר שומנים כימי ועיקש, כשיש לכם את מסיר השומנים הטבעי והנפלא הזה – ערבבו חצי כפית של מלח אנגלי בכוס של מים חמימים, שפכו את התמיסה על הסיר או המחבת עם כתמי השמן, והניחו לתמיסה לרבע שעה עד עשרים דקות. היא כבר תמיס ותעלים את כל כתמי השמן הקשים.

לסיכום, הוא זול, זמין ומעניק טיפול נפלא כל כך למגוון כה רחב של תחומים שאין סיבה להתמהמה אלא לרכוש ומהר מהפלא הזה.

———————

רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות