בריאות

קק"ל ונעמת העניקו אותות הוקרה לשלוש נשים בתחום הבריאות

אות הוקרה "אישה בריאה" הוענק לשלוש נשים פורצות דרך בתחום הבריאות, במסגרת אירוע עוצמה נשית וחיים בריאים של קק"ל ונעמת שנערך השבוע ביער בן שמן
טקס הענקת האות. מימין לשמאל- לאה פדידה, ישראל גולדשטיין, ד"ר דנה צפת, ד"ר יסמין פרהדיאן, הילה אלרואי, חגית פאר, מירי אורן טקס הענקת האות. מימין לשמאל- לאה פדידה, ישראל גולדשטיין, ד"ר דנה צפת, ד"ר יסמין פרהדיאן, הילה אלרואי, חגית פאר, מירי אורן

הקרן הקיימת לישראל, יחד עם נעמת, העניקו השבוע אותו הוקרה ""אישה בריאה" לשלוש נשים: האות הוענק לד"ר דנה צפת, מנהלת המרכז לבריאות לב האישה בהדסה, להילה אלרואי, עיתונאית וראש דסק הבריאות בחדשות 13, ולד״ר יסמין פרהדיאן מתמחה בגינקולוגיה ומיילדות בבית החולים וולפסון בחולון.

אות ההוקרה על תרומתן לקידום בריאות נשים הוענק הוענק בטקס שנערך ביער בן שמן. זה סיפורן של הזוכות בתואר המוכבד:

ד"ר דנה צפת, מנהלת ומייסדת המרכז לבריאות לב האישה בהדסה הפועל מזה 7 שנים, שם היא עובדת גם כמנהלת המרכז וגם כרופאה קרדיולוגית בכירה במערך הלב ומקדישה את חייה להעלאות המודעות למחלות לב בקרב נשים ולהפחתת התמותה בישראל ומחוץ לישראל. המרכז בראשותה מוביל תוכניות לשינוי אורחות חיים וביניהן תוכנית בשיתוף פעולה עם נעמת להכשרת מנהלות רווחה כמקדמות בריאות במקומות עבודה, תוכניות ייעודיות לנשים בחברה החרדים ותוכניות שונות לקידום הבריאות בקרב נשים במזרח ירושלים.

העיתונאית הילה אלרואי מתנדבת במד"א מגיל 14. בגיל 23, בזמן שהייתה עורכת חדשות בגל"צ, עשתה קורס חובשים, קורס נהגי אמבולנס ולמדה רפואת חירום במד"א. ב-2008 הצטרפה לחדשות 10 (שהיום ערוץ 13) לסיקור תחום הבריאות. ב-2017 גילתה אלרואי גוש סרטני בשד, ותיעדה ופירסמה את התהליך כולו בחדשות 13 לטובת כל מי שמתמודדות, התמודדו או יתמודדו עם מחלת הסרטן.

ד״ר יסמין פרהדיאן מתמחה בגינקולוגיה ומיילדות בבית החולים וולפסון בחולון. היא התחילה את הקריירה האקדמית שלה בגיל 15 בלימודי מדע המדינה ומזרח תיכון באוניברסיטת בר אילן. ולאחר שירותה במשרד הביטחון, החליטה ללמוד רפואה באוניברסיטת תל אביב וביצעה את הסטאז׳ שלה בבית החולים שיבא.

עוד במהלך הלימודים ייסדה ועמדה בראש המשמרת הצעירה של החברה הישראלית לרופאה מודעת מין ומגדר והרצתה רבות על הנושא. עוד במסגרת המשמרת הצעירה, היא ארגנה והפיקה את ההאקתון המחקרי הרפואי הראשון בישראל שכל כולו הוקדש למחקר רפואי עם הסתכלות מכוונת מין ומגדר ולקחה חלק בשינוי תוכנית הלימודים של הפקולטה לרפואה בה למדה כמה שנים לפני, כך שתכלול התייחסות ספציפית למין ומגדר.

ישראל גולדשטיין יו״ר ארגון העובדים הארצי של קק״ל אמר: ״זו ההזדמנות להצדיע לאותן נשים חזקות, מובילות ופורצות דרך בשלל תחומי הרפואה, ההזדמנות שלנו לומר להן 'תודה'. יש חשיבות רבה לקיום טקס זה, במיוחד כעת לאחר שנה וחצי של מגפה עולמית שנגעה בכל אחת ואחד מאיתנו ועברה דרך כל מישורי החיים והזכירה לנו שבלי בריאות אנחנו כעלה נידף. אני מברך על השיתוף הפעולה עם נעמת ומקווה לעוד יוזמות משותפות בעתיד״

יו"ר נעמת חגית פאר בירכה את מקבלות הפרס ואמרה: "הפרס מוענק לנשים המוכשרות האלו ברפואה, המקדמות את השוויון המגדרי בתחומים הרפואיים, על עשייתן המשמעותית בתחום , ועל הגברת המודעות לחשיבות השמירה על הבריאות ושמירה על החיים עצמם"

—————–

מירב קריספיל

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות