איכות חיים, בריאות

מדריך: הזנים הנפוצים של הקנאביס הרפואי

רבים צורכים קנאביס רפואי, ולכן חשוב ואף הכרחי להכיר את ההבדלים שבזני הקנאביס השונים
אילוסטרציה: envato elements אילוסטרציה: envato elements

בבואנו לדבר על צמח הקנאביס, קיימים שני זנים עיקריים: סאטיבה ואינדיקה. לכל זן יתרונות רפואיים משלו והשפעות הייחודיות רק לו. בעוד זני האינדיקה מספקים לרוב תחושה רגיעה עמוקה בגוף, זני הסאטיבה נוטים לספק חוויית “היי” למוח. בנוסף, צמחי אינדיקה מתבגרים מהר יותר מצמחי הסאטיבה והריח שהם מפיצים שונה.

עשרות אלפי ישראלים צורכים קנאביס רפואי ברישיון. נכון להיום, ההתוויה הרפואית של הצמח היא לטיפול במחלות הבאות: פוסט טראומה, קרוהן וקוליטיס, כאב נוירופאטי, סרטן, איידס, פרקינסון, טרשת נפוצה, תסמונת טורט וטיפול פליאטיבי בסוף חיי המטופל.

אלו שני זני הקנאביס העיקריים הקיימים. השנים השונים הקיימים בשוק מהווים ברובם המכריע הכלאות שונות המתבססות על שני הזנים הללו.

סאטיבה – בכל המרץ

צמחי הסאטיבה הינם צמחים גבוהים, שעליהם צרים וגווניהם בהירים משמעותית מגוונו של זן האינדיקה. זמן הגדילה שלהם ממושך, והם זקוקים לאור ישיר ורב. זני הסאטיבה מטפלים היטב בכאב כרוני ובדיכאון, מייצרים תחושה של סוטול ובמילים אחרות תחושת עוררות וחיות, מעין ״היי״ לגוף ולראש. הם נפלאים לאלה המבקשים לייצר מיקוד ארוך טווח ויצירתיות.

אינדיקה – רוגע ושלווה

לרוב צמחי האינדיקה הינם צמחים עבותים וקצרים, בעלי עלים רחבים הגדלים בקצב מהיר ומניבים חומר רב יותר מזה של זן הסאטיבה. זני האינדיקה מאופיינים בתחושה נעימה ונינוחה שמייצרת בגוף שלווה ורגיעה עמוקה. השפעתו העיקרית מתבטאת בתחושת נועם ואין לו השפעה של היי על המוח.

זן האינדיקה מגביר תיאבון, מרפה שרירים, מקטין תחושת של בחילה, מגביר דופמין וטוב במיוחד בסילוק נדודי השינה וטיפול בכאב.

 

לסיכום, וודאו כי אתם יודעים מהו הזן הנכון ביותר עבורכם, בהתבסס על ניסוי וטעיה כמו גם על הכרת הצרכים הייחודיים שלכם, ומומלץ אף להיוועץ עם רופא.

—–

עומר והב

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות