עו"ד מורן הראל

"לחשוב מחוץ לקופסא. עולם המשפט הוא לא רק שחור ולבן"

עו"ד מורן הראל

"לחשוב מחוץ לקופסא. עולם המשפט הוא לא רק שחור ולבן"

Moranharellaw@gmail.com

ציפור הנפש: היכרות עם עו"ד מורן הראל

איזון בין גוף ונפש במסגרת שיטת הטרילותרפיה שמקורה בבודהיזם מספקת למורן הראל, עורכת דין ומגשרת מזה שני עשורים, כלים טיפוליים במסגרת ההליך המשפטי. ראיון מעולם אחר

 

עריכת דין נחשבת לעיתים לדעת האדם הפשוט מן הרחוב כתחום אפור ואף משעמם, כזה שטומן בעיקרו ניירת אינסופית ושעות על גבי שעות של עבודה שיטתית מול פסקי דין ומסמכים מייגעים. מי שיוצאת חוצץ כנגד הסטיגמה הזו היא עו"ד מורן הראל, עורכת דין מזה קרוב לשני עשורים המתמחה בדיני משפחה וגישור, כמו גם עריכת צוואות וייפוי כח מתמשכים.

הראל (44, אימא ל-3) מנהלת בהצלחה משרד עורכי דין עצמאי בחדרה, ומשלבת לצד ההיבט המשפטי גם כלים טיפוליים במסגרת שיטות הטרילותרפיה וה-NLP, המקנים לשירותיה המשפטיים נופך שונה למכביר.

מה זה בעצם טרילותרפיה?

"מדובר בשיטה שמקורה בבודהיזם ובתוכה כלים מודרניים להתעוררות ואיזון בין גוף ונפש. הטרילותרפיה מוגדרת כדרך האמצע – יש רגש (דרמות), ראש (אגו) והאמצע שנועד לפשר בין השניים הללו. זוהי למעשה שיטה של איזון גוף ונפש, שפיתח זן מאסטר ניסים אמון. השיטה משלבת בין כלים מעולם הפסיכולוגיה המערבית ותורת המזרח, אותם אני מכניסה לתוך תהליכי הגישור לגירושין,צוואות, התמודדות עם מצבים רפואיים מורכבים וליווי משפטי למוות".

תסבירי.

"אני משתמשת בטרילותרפיה על מנת לתת ללקוחות שלי כלים להתמודד עם הקשיים במסגרת חיי היום-יום שלהם, כמו גם עם משברים, פרידות ואפשרות לסגור מעגלים, כולל במצבים של לפני המוות. יוצא לי לא מעט ליצור קשר בין אנשים שלא דיברו ביניהם שנים, ולעבור איתם תהליכים מרגשים. הם לכאורה מגיעים אליי על מנת להכין מסמך משפטי, צוואה או ייפוי כח מתמשך, אבל יוצאים למסע רגשי מרגש מאין כמותו. גם אנשים המגיעים במטרה להתגרש ומתכוננים לקראת הליך של גישור, בוחרים לעיתים לעבור תהליך רגשי העוסק בצליחה ובצמיחה בתהליכי משבר ושינוי החשיבה שמה שקורה בחיינו קורה עבורנו ולא לנו".

אפשר לומר שאינך עורכת דין "סטנדרטית" בלשון המעטה.

"זה נכון. השילוב בין עולם הטיפול -בודהיזם,טרילותרפיה,NLP לעולם המשפט מאפשר לי לחשוב מחוץ לקופסא. אני אוהבת אדם מטבעי, מה שמוביל אותי לשלב אנושיות בכל התהליך המשפטי שבבסיסו הוא קר ומנוכר. יש לי סבלנות ללקוחות, שהופכים עבורי לסוג של משפחה. הלקוחות שלי מקבלים שירות מקצועי מ-א' עד ת', שנטמע עם עולם הערכים שלי הדוגל באמינות, שקיפות, אתיקה ויושרה. אלו נמצאים בראש סדר העדיפויות שלי, כמו גם הלקוחות והמטופלים שלי אותם אני מגדירה כמורי הדרך שלי".

עו"ד מורן הראל | צילום: רמה יאזמה | שיער ואיפור: רותם חן
עו"ד מורן הראל | צילום: רמה יאזמה | שיער ואיפור: רותם חן

יוצא לך "להתמודד" גם עם העולם הבא במסגרת העבודה שלך. האמנם?

"חלק מהלקוחות המגיעים אליי, הם אנשים החולים במחלות סופניות או כאלה אשר קיבלו פרוגנזות של מספר שנים לחיות. הם מעוניינים להכין את המסמכים החשובים להם על מנת להסדיר את ענייניהם לקראת היום בו יעברו לעולם הבא לרבות צוואות, ייפוי כוח מתמשך, ייפוי כח רפואי והנחיות רפואיות מקדימות. זה לא פשוט מבחינה רגשית, אבל מצד שני אלו דברים שיש לבצע ויפה שעה אחת קודם".

ספרי על תיק מוצלח במסגרת המשרד שלך.

"יוצא לי לעבוד לא מעט עם חולים סופניים הפונים אליי בישורת האחרונה לחייהם. רבים מהם מבקשים לסגור מעגלים. יש כאלה להם אני מציעה לסגור מעגלים והם נענים בחיוב. לאחר שאנחנו עורכים יחד צוואה ,ייפוי כח מתמשך וכל מסמך משפטי אחר החיוני בעניינם אנחנו מקיימים יחד מפגש משפחתי מרגש של אדם אשר לא דיבר שנים ארוכות עם אדם קרוב במשפחתו, ובכך סגר מעגל לפני שעזב את הגוף ועבר לעולם הבא.

במקרים אחרים, יש אנשים אשר הגיעו אליי לפני תהליך גירושין, ולא חשבו שאפשר יהיה בכלל לגשר ביניהם עקב פערים גדולים מדי. לאט לאט, הם הגיעו אליי, קילפו את השכבות והבינו שהתהליך הזה הוא לטובתם. הם החליטו לשים את האגו בצד, לשחרר ולנקוט בדרך שונה,בדרך האמצע

שחררי איזה טיפ לסטונדטים צעירים למשפטים שחולמים להיות כמוך יום אחד.

"לכל אדם יש את הייעוד והשאיפות שלו. אני מייעצת להם פשוט לחשוב מחוץ לקופסא. שיזכרו שעולם המשפט הוא לא רק שחור ולבן, אלא אפשר לעשות בו דברים מעלפים. לשמחתי אני מצליחה לממש את המשפט הזה מדי יום ביומו".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"רואה את עצמי עושה אותו דבר רק עם כלים נוספים. חשוב לי כל הזמן ללמוד ולפתח עצמי על מנת לעזור לאנשים. החלום שלי היה ללמוד רפואה, אבל במובן מסוים אני מרגישה שהגעתי אל הרפואה דרך הדלת האחורית. אני לגמרי חיה את הייעוד שלי

Moranharellaw@gmail.com
נגישות