מדיה

סקר TGI: ישראל היום מזנקת

דפוס עיתונים דפוס עיתונים

2021 עברה עלינו עם החלק המחוסן של מגפת הקורונה, הסגרים וגם חילופי השלטון. איך זה השפיע על העיתונים ועל הרדיו? על פי סקר TGI הם לא הפסידו מזה. להיפך, קראנו והאזנו לרדיו יותר. מאשר בשנה היותר מורכבת של הקורונה – 2020.

מי שעשה את הקפיצה הכי משמעותית הוא ישראל היום, שנכון לדצמבר 2021 הוא לא רק העיתון המוביל האמצע שבוע אלא בפער משמעותי. בחודשים ינואר – דצמבר 2021 עמדה החשיפה לעיתון על 31.0% לעומת 23.7% במהלך 2020, קפיצה של 26% תוך שנה. גם בידיעות אחרונות נרשמה עלייה קלה, אך לא דומה לזו של המתחרים – מ-21.5% חשיפה ב-2020 ל-23.9% בשנה החולפת.

גם בעיתונות סוף השבוע מוביל ישראל היום. אחרי שהצליח לעבור את ידיעות במהלך 2020, הפער רק הולך וגדל. לא פחות מ-31.9% נחשפים לעיתון של מרים אדלסון בסופ"ש, לעומת 24.8% ב-2020, בעוד שיעור החשיפה ב-2021 לידיעות אחרונות עומד על 29.8% בהשוואה ל 27.1% בשנת 2020.

לעומת העלייה במספרים ביחס 2020, ניכרת ירידה קלה במחצית השנייה של שנת 2021 (יולי – דצמבר 2021) בהשוואה למחצית הראשונה (ינואר – יוני 2021). ישראל היום, לדוגמא, ירד מ-31.5% במחצית הראשונה ל-30.5%, וזה עוד כלום לעומת המתחרים מראשון לציון, שממשיכים לאבד קשר עין עם הפסגה. אם במחצית הראשונה עוד היו לידיעות 24.5% אזי במחצית השנייה הם ירדו בכמעט עשרה אחוזים ל-22.5% בלבד.

בעיתונים הכלכליים, כלכליסט מוביל בפער עם 11.3% בנתוני החשיפה, העיתון מבית ידיעות אחרונות רשם עלייה בחצי השנה האחרונה מ-10.7% ל-11.9%. דה מרקר מבית "הארץ" רשם גם עלייה בחצי השנה האחרונה מ-4.5% ל-6.1% ועלייה כללית משנת 2020 ל-5.3%. גלובס במקום השלישי עם נתונים של 4.1% בעיתון שמתפרסם בין שני לחמישי.

סקר TGI
סקר TGI

בעיתוני סוף השבוע נרשמה גם כן ירידה קלה: ישראל היום מ-32.5% ל-31.3% וידיעות מ-30.8% ל-28.9%.

"עיתון "ישראל היום" ממשיך להוביל, בפער משמעותי על מתחריו, כעיתון המשפיע והנקרא ביותר בישראל, בימות החול ובסופי שבוע", מסר העורך הראשי של ישראל היום, בועז ביסמוט, "אני מודה על האמון הרב שהציבור הישראלי מביע בנו וגאה בעיתונאים המוכשרים, ובכל הצוות שלנו, שפועלים מתוך אמונה שעם ישראל ראוי לעיתונות פטריוטית ומקצועית, המביאה לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית".

מהפך ברדיו – גל"צ עוברת את כאן

גם בשיעורי ההאזנה לרדיו ביום חול ממוצע ניכרת עלייה (שהינה מובהקת סטטיסטית) בשנת 2021 לעומת 2020 ל-64.4% בהשוואה ל-62.7% בשנת 2020.

במונחים שנתיים, תחנות "כאן" / קול ישראל רשמו ירידה בשיעור האזנה הכולל בשנת 2021 ל-36.1% בהשוואה ל-37.5% ב-2020 , ובמקביל המתחרה – תחנות גל"צ / גלגל"צ – דווקא עלו בשנת 2021 ל-38.5% בהשוואה ל-37.0% בשנת 2020 (עלייה שאינה מובהקת).

במונחים חצי שנתיים חלה ירידה בשיעור ההאזנה לתחנות "כאן" ל-35.1% במהלך יולי – דצמבר 2021 בהשוואה ל-37.0% בינואר-יוני 2021. ומנגד, נרשמה עלייה לתחנות גל"צ: 38.7% במחצית השנייה לשנת 2021 בהשוואה ל-38.4% במחצית הראשונה לשנת 2021 .

התחנות הלא חדשותיות של כאן הצליחו לרשום עלייה, כדוגמת כאן תרבות שעלתה ב- 11% בשיעורי האזנה, עליה של 4% לכאן קול המוזיקה המתחדשת.

בתחנות האזוריות המשווקות כעת על ידי שפ"א נרשמה עלייה במחצית השנייה של 2021 ל-30% מ-27% ובתחנות האזוריות שמשווקות כיום על ידי אס מדיה (רדיו חיפה, 102 FM ועוד), ירידה קלה מ-11.1% ל10.7%.

בתחנות האזוריות, 103FM רשמה זינוק מכובד גם בחציון השני של 2021 כאשר עלתה מ-9% ל-10.3, דבר המעמיד אותה ברמה של התחנות הארציות, כאשר עקפה כמה תחנות של כאן. דוגמא לכך, ניתן לראות שבשעה השנייה של בן כספית וינון מגל – מאזינים 139 אלף איש, לעומת גל"צ לה יש באותו הזמן רק 113 אלף מאזינים.

שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות