על סדר היום

פרסי אופיר: 15 מועמדויות ל"ויהי בוקר" ו"תמונת ניצחון"

"תמונת הנצחון", אבי נשר (צילום: עמית יסעור, יח"צ) מועמד בכל הקטגוריות. "תמונת הנצחון", אבי נשר (צילום: עמית יסעור, יח"צ)

האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע הודיעה היום (שני) על הרשימה הסופית והקצרה של המועמדים לפרסי אופיר. הסרט העלילתי שייבחר כזוכה יוגש מטעם ישראל כמועמד לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. את רשימת המועמדויות מובילים "ויהי בוקר" של ערן קולירין בהפקת דורי מדיה ו"תמונת הנצחון" של אבי נשר בהפקת אהוד בלייברג, עם 15 מועמדויות כל אחד – מועמדות בכל קטגוריה פרט לסרטי התעודה, כולל לסרט הטוב ביותר.

לצדם בקטגוריה היוקרתית מועמדים גם "אגדת חורבן" של גידי דר בהפקת למה הפקות (שבע מועמדויות); זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן, ״הברך״ של נדב לפיד בהפקת פאי סרטים (שמונה מועמדויות); ו״מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם״ של דני רוזנברג, בהפקת מרק רוזנבאום (תשע מועמדויות). במאי הסרטים מועמדים כל אחד באופן אישי גם בקטגוריית הבימוי.

"אגדת חורבן" (צילום: יח"צ)
שבע מועמדויות. "אגדת חורבן" (צילום: יח"צ)

בקטגוריית הסרט הסרט העלילתי הקצר מועמדים "דבק״, "התאונה", "מגלשה שחורה", "פיל בסנטר" ו"פרדייז". זו הרשימה המקוצרת אחרי שבסוף יוני התפרסמה הרשימה הראשונית שסוננה. הקרנות לחברי האקדמיה תתקיימנה בין ה-24 באוגוסט ו-14 בספטמבר, הזוכים יוכרזו בטקס שיתקיים באוקטובר.

ולשאר המועמדויות: 

סרטי תעודה

הסרט התיעודי הארוך: ״אהבה זאת לא היתה״; ״דני קרוון״; ״להיות ענת קם״; ״קופסה כחולה״; "שפאר בדרך להוליווד״.

הסרט התיעודי הקצר: ״איך אומרות שתיקה״; ״המשימה: חברון״; ״מרפסת״; ״על כסא הבמאי יושבת אישה" וזוכה פסטיבל דוקאביב "לילות קיץ".

שחקנים ושחקניות

השחקנית הראשית: אביגיל הררי, ״אחד בלב״; אנה דוברובצקי ״יותר ממה שמגיע לי״; ג׳וי ריגר, ״תמונת הנצחון״; ג׳ונא סולימאן, ״ויהי בוקר״; נור פיבק, ״הברך״. 

השחקן הראשי: אבשלום פולק, ״הברך״; אמרי ביטון, ״הבית ברחוב פין״; אלכס בכרי, ״ויהי בוקר״; אמיר חורי, ״תמונת הנצחון״; מיכה פרודורובסקי, ״יותר ממה שמגיע לי״; מרק רוזנבאום, ״מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם״.

שחקנית משנה: אורלי זילברשץ, ״אחד בלב״; איזבל רמדאן, ״ויהי בוקר״; משי קליינשטיין, ״תמונת הנצחון״; נועה קולר, ״מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם״; ריימונד אמסלם, ״הבית ברחוב פין״.

שחקן משנה: איהאב אליאס סלאמה, ״ויהי בוקר״; יעקב זדה-דניאל, ״יותר ממה שמגיע לי״; מאיר סויסה, ״אחד בלב״; עלא דקא, ״תמונת הנצחון״; רוני קובן, ״מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם״.

"ויהי בוקר", ערן קולירין (צילום: שי גולדמן, יח"צ)
גם מועמד בכל קטגוריה. "ויהי בוקר", ערן קולירין (צילום: שי גולדמן, יח"צ)

מאחורי הקלעים

תסריט: אבי נשר, ״תמונת הנצחון״; גידי דר, שולי רנד, ״אגדת חורבן״; דני רוזנברג, איתי כוחי, ״מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם״; ערן קולירין, ״ויהי בוקר״; פיני טבגר , ״יותר ממה שמגיע לי״.

צילום: ירון שרף, ״אחד בלב״; מוש משעלי, ״תכנית א׳״; עמית יסעור, ״תמונת הנצחון״; שי גולדמן, ״הברך״; שי גולדמן, ״ויהי בוקר״. 

ליהוק: אורית אזולאי, ״הברך״; אסתר קלינג, ״תמונת הנצחון״; ג׳ונא סולימאן, ״ויהי בוקר״; מאיה קסל, ״מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם״; ריטה בורודיאנסקי, ״הבית ברחוב פין״.

עריכה: אריק להב ליבוביץ׳, חיים טבקמן, ״ויהי בוקר״; יוסף גרינפלד, אורי בן דב, ״אגדת חורבן״; יצחק צחייק, ״תמונת הנצחון״; נילי פלר, ״הברך״; נילי פלר, גיא נמש, ״מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם״.

אסתטיקה

איפור: אור ספיר, ״אחד בלב״; אינגריד זיברט, ״יותר ממה שמגיע לי״; אמלי פאודהם, ״תמונת הנצחון״; טניה ירושלמי, ״ויהי בוקר״; מירב שחר-בשושה, ״הבית ברחוב פין״.

עיצוב תלבושות: דורון אשכנזי, ״ויהי בוקר״; חן כרמי, ״תמונת הנצחון״; ירון אריה, ים ברוסילובסקי, ״הבית ברחוב פין״; ליטל לילו גולדפיין, ״אחד בלב״; ליטל לילו גולדפיין, ״יותר ממה שמגיע לי״.

עיצוב אמנותי: אמיר ירון, ״ויהי בוקר״; ברק ואזן, ״הבית ברחוב פין״; דוד פולונסקי, מיכאל פאוסט, ״אגדת חורבן״; רון זיקנו (זיק), ״אחד בלב״; שחר בר-אדון, ״תמונת הנצחון״.

פסקול: אביב אלדמע, ״הברך״; אביב אלדמע, איתי אלאוהב, ״ויהי בוקר״; מיכאל גורביץ׳, ״ברנשטיין, הפרטיזן האחרון״; נתי זיידנשטנט, רונן נגל, ״אגדת חורבן״; רונן נגל, אשר מילוא, ״תמונת הנצחון״.

מוסיקה מקורית: אסף תלמודי, יונתן אלבק, ״אגדת חורבן״; חביב חנא, ״ויהי בוקר״; יובל סמו, ״מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם״; קרני פוסטל, ״הבית ברחוב פין״; תום אורן, ״תמונת הנצחון״.

(גילוי נאות: הח"מ מופיעה בסרט "להיות ענת קם" בבימויו של שלומי אלדר שמועמד בקטגוריית הסרט התיעודי הארוך)
שתף את הכתבה ב:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות